Kendinizle Nasıl Anlaşıyorsunuz?

Bu başlıktan bir şeyler anlamak belki tuhaf ama size okuduğum ve dinlediğim şeylerden bir kaç şey göstereceğim. 






Öncelikle çağımızda artık yalnızlık ya da yalnız olma fikri insanları korkutmaya başladı. Bunun neden olduğu ile ilgili bir kaç düşüncem var. Size bir anımdan bahsedeyim. Ben üniversitede yurtta oturmak yerine gezmeyi tercih ederdim. Konya'da gezilecek çok fazla yer olmasa da en azından Devlet Tiyatrosu'nda oyun var diyerek oraya giderdim. Ufkumu açmaya ve genişletmeye çalışırdım. Gerçi hala öyleyim. Arkadaşlarımı oyunlara davet ettiğimde hiç birisi benimle gelme taraftarı olmadı. Hep oturdular ya da güzel olur mu ya dedikleri için güzelim oyunları kaçırdılar. Sürekli olarak tek başıma giden ben oyunları çok sevdiğimi ve kendim ile güzel vakit geçirdiğimi hissettim ve gördüm. Tiyatroda herkes çiftken ben yalnız başıma oturdum. Ama inanın çok büyük öz güven kattı. Dışarıya yönelik bir öz güven, kiminle nasıl konuşacağımdan, nasıl yalnız başına bir yerleri keşfetmeye kadar her şeyi bu öz güven ile yaptım. Şöyle bir baktığımda etrafıma bir şeyleri utandıkları ya da çekindikleri için soramayan ve ihtiyacı olan şeyleri alamayan birçok insan ile tanıştım. Ben de öyleydim eskiden ama inanın ki eğer arkadaşlarım gelmiyor ben yalnız başıma ne yapacağım diye düşünseydim şu anda ben de bu şekilde olurdum. Tabi bu durum doğuştan öz güven sahibi insanlar için değil, daha çok bir şekilde aileden ya da karakterden ötürü bu halde olan insanlar için. Tek başınıza konsere gidin, (başkaları yüzünden sevdiğiniz şeyleri yapmaktan alı koymayın kendinizi, ben çok sevdiğim bir grup olan Oscar and The Wolf'un konserine arkadaşıma bilet almama rağmen ekildim ve tek başıma gittim. Çünkü neden gitmeyeyim? Gitmeseydim tüm hayatım boyunca pişman olacaktım. Belki bazı insanlara göre saçma gelebilir ama konserde tek de olsam o kadar çok eğlendim ki arkadaşım beni ekmiş, ekmemiş umurumda olmadı.)

Kısacası bu hayatta tek başınayız ve kimse sizi elinizden tutup hayatınızı yöneltmeye kalkmasın. Kendinizi keşfedin. Moral verin kendinize. Asla yalnız olmaktan korkmayın. Hatta bazen öyle zamanlar olur ki yanınızda kimsenin olmamasını istersiniz.


Bu tabloda kendi favori dilinizin ne olduğuna dair 9 madde var.
Bunlardan ilki :
-Tek başınıza favori yemeğinizi yiyin
-Kendinizi çikolata ile şımartın
-Kendiniz için yemek pişirin.

2. Köpüklü banyo yapın
-Yogaya gidin
-Kendinize çiçek satın alın.

3. Hissettiğiniz her şeyi not alın
- Yeni kıyafetler alın
- Meditasyon yapın.




Vücudunuzu Sevmek de Kendiniz İle Vakit Geçirmenin En Pozitif Yollarından Birisidir.

- Öncelikle iyi olduğunuzu hissedin.
- Vücudunuzun benzersiz olması ile kendinizi takdir edin.-
-Eğlenerek egzersizler yapın.
-Dostunuz ile yemek yiyin. (Tek de olur)
-Doyduğunuzu ve yettiğini düşünün.
-Vücudunuzdan çok daha fazlası olduğunu bilin. 


Bu resimde kendinize kibar olmanız ile alakalı maddeler var. Bunlar dışında kendinizi sevin ama narsizmi savunmadan yapın bunu. 

- Kendinize güzel şeyler söyleyin.
- Ara verin.
-Sağlıklı şeyler yiyin.
- Hissettiğiniz şeyleri kabullenin.
- Ve mükemmel olmayı denemeyi bırakın. 


Her zaman basit olsa zevk aldığınız hiç bir şeyden utanmayın ve sadece kendinize açıklama yapın.

Yaptığınız hiç bir şeyden de pişman olmayın! 



Yorumlar

Popüler Yayınlar