Eski Zamanda: Batum

 Lise yıllarımda annemler, teyzemler ve her şeye homurdanan deli akrabalarla birlikte Batum'a gitmiştik. Tabi biz gezmeye  meraklıyız ama onla sadece gitmiş olmak için gittiler. Ne yerlerinden kalkarlar ne de bizim gitmemizi isterler. Bu kısıtlı vakitte sizlere Batum'dan kısa görüntüler ve bilgiler paylaşacağım.


Batum Botanik Bahçesi

Buraya biz 8 lari karşılığında girmiştik. Çok büyük ve oldukça yeşildi. Yüzlerce ağaç çeşidini bulabileceğiniz doğal görüntülerle karşılaşabilirsiniz. Botanik bahçesinin aşağısı tren istasyonu ve yıllar sonra ikinci kez gittiğimde orada bir arkadaş ile tanışmış, beraber deniz kenarından taş toplamıştık. İşte Batum'un en güzel ve doğal yeri orasıydı. 











Batum Meydanı 


Buranın ismini bilmiyorum sadece merkezde ve herkesin buluşma noktası sayabileceği bir yer olduğunu biliyorum. Birçok kilise bulunuyor burada.










Burası Batum'un sahilinde 






Burası da sahilde. 

Batum Ters Ev

Herhalde Batum'un en meşhur yerlerinden birisidir. Ordulu bir müteahhit tarafından inşa edilen bu yapının içi restoran ve giriş oldukça pahalı. Batum'un girişinde bulunuyor. 



Batum Teleferik

Yanlış hatırlamıyorsam 8 lari karşılığında çıkmıştık. Burası oldukça yüksek. Ordu Boztepe teleferiğinden daha da yüksek. Manzara açısından eski tren istasyonunu ve kiliseleri görmeniz mümkün. Bir de denizi. Ama Batum'a giderseniz bu deneyimi yaşayın derim.








Girişten Fotoğraflar











Batum'da çok fazla Türk olduğu için bu tarz yerler ile karşılaşabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar