Geçmişe Yolculuk: Türkiye İş Bankası Müzesi

 İstanbul'un en kalabalık ilçelerinden birisi olan Eminönü'nden sessiz sakin bir yerde sizlerin gezip görmenizi bekleyen bir müze var. İşte orası Türkiye İş Bankası Müzesi. Öncelikle müzeye giriş ücretsiz. Ama şu anda pandemi nedeniyle yıl sonuna kadar ziyarete kapalı.

Türkiye'nin en eski ve ilk bankası olan İş Bankası'nın ilk kurulduklarından bu yana geliştirdikleri her şey müzede bulunuyor. Müze oldukça orijinal bir şekilde döşenmiş. Hatta bir yer var ki tam bir nostalji kokuyor. Müzenin en alt yani bodrum katında insanların birbirlerine gönderdikleri mektuplar ve eşyaların tutulduğu küçük kasalar var. Şimdi her şey teknolojik olduğu için burası bana çok daha anlamlı geliyor.



Bu bölümde bir de elimde fotoğraf yok ama bir cihaz bulunuyor. Bu cihaza elinizdeki parayı koyduğunuzda rengine göre sahte mi değil mi anlayabiliyorsunuz. 

Ayrıca buraya giderken sayılarla yansımalar yapılan bir koridordan geçiyorsunuz. Fotoğraf için oldukça güzel ve eğlenceli bir bölüm olmuş. Ama ne yazık ki ben video çekmişim.

Müzenin en üst katında Atatürk'ün İş Bankası'na olan katkılarını sergiledikleri bir bölüm ve eski eşyalar var. Ayrıca o dönemin paraları. 






Müzede ayrıca dönemlik sergiler oluyor. Giriş katında İş Bankası Yayınlarına ait kitapları bulup satın alabilirsiniz. 

Ben çok fazla fotoğraf çekmediğimi fark ettim. Bu kadarı da yeterli diyorum ve müze açıldığı zaman gitmenizi tavsiye ediyorum. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar