Konya Kültür Birikimleri :)

 Konya'da yapılacak ne var ki diyenlere bir rehber olmak isterim. Tabi o zamanlar ile bu zamanlar aynı değil ama yavaş yavaş normale dönerken, bu tarz etkinliklerin de olacağını düşünüyorum.

Keşke okulumun ilk yılından itibaren yapsaydım dediğim çok şey oldu, gezmeye, öğrenmeye geç başlasam bile iyi ki başlamışım diyorum. 

Yurdumuzu aşağısında Dilek Sabancı Konservatuarı vardı. Hala da oradadır diye düşünüyorum. Hemen hemen bütün etkinlikler ücretsiz olurdu. Sizlere gittiğim bu etkinliklerden anılarımı paylaşacağım.


Bunlar en sevdiğim etkinlikler. Sol üstteki Masanın Altında tiyatrosunu festival sayesinde seyretmiştim. Çevirmen bir kadının, iş yerindeki masasının altında yaşayan bir adam ile konuştuğu diyalogları anlatıyor. Onunla belli zaman sonra yaşadığı aşk da, oyuna farklı bir anlam katıyor.

Fehim Paşa Konağı, Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin oyunuydu. Gerçekten o kadar güzeldi ki, 3 kez seyrettim. Ben seyrettim, arkadaşlarımı da götürdüm. Böylece güzel anılarımı onlarla da paylaşmıştım oldum.



William Shakespeare'in okuma tiyatrosunda tek başına gittiğimi hatırlıyorum. O zamanlar kimse tiyatroya gelmek istemezdi. Bence çok şey kaçırdılar. Okuma tiyatrosunun ne ve nasıl olduğunu bilmiyordum. Oyuncular kürsüde tiyatroyu okuyarak seyirciye anlatıyor. Bu şekilde sesli tiyatro da diyebiliriz. Onlar anlattığında siz de kafanızda canlandırmış oluyorsunuz. 




Bunlar da resitallar, halk müziği konserleri, arada bir de festival var. Ülkenin 4 bir yanındaa değerli sanatçıların katıldığı güzide konserler izledim.


Eğer Konya'ya gider ve ya orada okursanız, mutlaka gidin.  
 

Yorumlar

Popüler Yayınlar