Borusan Contemporary- Çağdaş Hayatlarımızın Telaşı Bizi Yormuyor Mu Artık?

 Günümüzde insanlar her şeyi eleştirdiği için , tam o anda yapılan bir şeyin eleştirildiğini de görmeye alışıyoruz maalesef. Bugün Borusan Holding'e ait Borusan Contemporary'in sergi kısmını gezdim. Bir anda içeri 3-5 kişi girdi ve bağıra bağıra konuşmaya başladılar. Evet müzelerde, galerilerde sessiz olunmalı diye bir kural yok ama toplum kuralları diye bir şey var ya hani, neden kimse uymuyor buna? Hem bağırdılar, hem sergiyi beğenmediler hem de mekanı. Çok ilginçlerdi. Ne beklentileri vardı bilmiyorum ama oldukça garipti. Öncelikle sergilerin modernleşme süreci olduğumuz süreden çok eski bir sürede başladı sonuçta, teknolojik aletler, mesleki hayatlarımız modernleştiği gibi sergilenen eserler de modernleşmeye başladı. Yani kısa bir örnek vereyim. Hangi ülkede olduğunu hatırlamıyorum ama bir müze ya da galeride (onu da hatırlamıyorum :)) birisi gözlüğü yere düşürmüştü ve oraya gelen herkes oranın bir parçası sanıp, fotoğrafını çekmişti. Yani bu aslında ne kadar basit görünse de, bence değil. Tabi ki bu örnekte olduğu gibi bize sunulan her şeyi sanat eseriymiş gibi kabul edelim demiyorum ama saygı denen bir kavram var ya hani, şimdi bu yaptığınız şey saygısızlık olmuyor mu? Evet insanları kandırmak da hoş değil, bunun için de yıllar önce bir yazı yazmıştım, o geldi aklıma. Ay maketi ile ilgili. Bu anlattığım olay bir kandırmaydı ama ben saygısızlık yapmadan olanları anlattım. Sonuçta insanlar kanmak isterlerse her şeye kanabilirler, bu sizin algınız ve isteğiniz ile alakalı bir durum. Ama dediğim gibi ''İki tane tablo koymuşlar, sergi açmışlar'' tarzında bir konuşma yapmak, bence çok ayıp. Emek var sonuçta. Güzel veya güzel değil. 










Bana göre bir sergide eser fazlalığı olması o serginin çok güzel olduğu anlamına gelmez. Eserin bana ne anlatmak istediğini, bende neler hissettirdiğini anlamam benim için yeterli. Görselliğinden bahsetmiyorum bile. 

Mesele bugünkü sergi hayatımı gözden geçirmeme neden oldu. Zaten çok da iyi olmadığım bu günlerde bana çok iyi geldi diyebilirim. Hayatımızın koşuşturmalarını, her bir saniye nelerin olduğunu gösteren sayaçlar konulmuştu. Bence çok da anlamlıydı. Biz dursak bile, dünyanın nedensiz ama bir o kadar anlamlı olduğunu düşündüğümüz zaman ilerlemesini şak diye gözümüze gözümüze vuruyordu eserler. 




Giriş Ücreti: 50 TL

Yorumlar

Popüler Yayınlar