Kazım Karabekir Paşa Müzesi

Bulması kolay olsa da, benim navigasyonumun beni zorlandığı anlardan birini yaşadım yine. Yanlış ve uzak yollara gittim maalesef. Bulduğumda da öğle arasındaydı fakat çalışan beyefendi benim girebileceğimi söyledi. Kazım Karabekir'in eskiden de yaşadığı bu ev biraz eskimişti, sorduğumda restorasyon yapacaklarını söylediler. Çok güzel bir konumdaydı ev. Giriş de ücretsiz. Hafta içleri de daha yoğun oluyormuş. Müze Erenköy marmaray durağında indiğinizde, soldan devam etmeniz gereken yolda, benim gibi sağdan devam etmeyin :)

Müzede ilk başta bizi Kazım Karabekir'in müziğe olan ilgisinden dolayı piyano ve kemanlar karşılıyor. Sonrasında eğitim verdiği çocukların tablolarını görüyoruz. Yaklaşık 6.000 öğrenciye ücretsiz olarak eğitim verdiğini söyledi oradaki beyefendi. İçlerinde Ermeni olan öğrenciler de var. Onlar da bunun karşılığında Kazım Karabekir için tablolar yapmışlar. Ne incelik. 2. odada bizi kitapları karşılıyor. Yazı masası ve kişisel eşyaları. Hatta savaştan getirdiği bomba bile var.
Evin eşyalarının yerleri pek değiştirilmemiş, minik değişiklikler dışında. Yukarı katta ise yatak odası ve kızlarının eşyaları bulunuyor. Tabi ki olmazsa olmaz aile resimleri. 





Resimleri kendisi yapmış. 


Arnavutlar'a olan ilgisinden böyle güzel bir tablo da var. 




Bence yolunuz oraya düşsün, düşmesin, gidin gezin. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar