Yoroz Kalesi ve Anadolu Kavağı

 Yine pek bir tarihinin belli olmadığı, bakımsız bir yer olan Yoroz Kalesi'ne gittik. Çok bakımsız olduğunu söylemem ama çok fazla çöp vardı. Bence bu tarz yerlerin Kültür Turizm Bakanlığı'na bağlı olması gerektiğini düşünüyorum. Önüne gelen herkesin girmediği, korunduğu yerler olması bana göre daha iyi. Tabi bunun tam tersi durumu olunca çok bakımlı oluyor anlamına gelmiyor. Ama en azından daha korunaklı ve bakımlı olacağını düşünüyorum.








Burası Anadolu Feneri'ndeki Mavi Kapı kafe. Tatlı bir kafeydi. Manzarası hoş ve sakin. 

Yoroz Kalesi'nin manzarası gerçekten çok güzel. İstanbul'un kötü binalarını görmediğiniz bir manzarası var. Bütün gün otur izle. Güneşin batımında giderseniz daha çok seveceğinizi düşünüyorum. Bu arada dün hava güzel olduğu için bayağı kalabalıktı. 








Anadolu Feneri saat 16:00'de kapandığı için çıkamadık ama arkadaşımın dediğine göre Alman savaş filmlerindeki gibi bir görüntünün olduğunu söylüyorlar. Çok hakim olmasam da, az çok izlediğim için neden bahsettiğini biliyorum :) Fenerin altındaki cami çok güzeldi. Manzarası çok iyiydi. 

Sahile indiğimizde de, kayık sahiplerinin küçük kulübelerinin olduğu yere gittik. Oturup, bir şeyler içmek için tatlı bir yerdi. Çok sakin olması da cabası. 


Yorumlar

Popüler Yayınlar