Brooklyn (Spoiler İçerir!)



 Sanırım şu sözcük yetiyor ne anlatmak istediğime .Öncelikle az önce baya sinirliydim. Filmden dolayı ama tatlı bir sinir nasıl oluyorsa artık. Eilis ismi gibi hanımefendi ,nazik ,hayallerinin peşinde olan bir kızımız. Brooklyn'e gittiği anda hissettikleri üniversiteye geldiğim zamanları anımsattı bana. Acı,ne yapmak istediğine karar vermek isteyen,boşlukta,ailesini özleyen bir psikolojide Eilis kardeşinin mesleğini devam ettirmek isteyen,bunun için de baya çaba gösteren bir yetişkin.

Tam bu sıralarda tanıştığı ,yakışıklı italyan bir adam olan Tony'le ,evliliğe kadar götürecek bir aşk hikayesi yaşaması filmi görsellik ve kurgu anlamında film gibi hissettiren en önemli durum sanırım. 

Sinirlenmeme gelecek olursak  İrlanda'ya döndüğü zaman başka bir adamla tanışıp onunla devam edecek olma düşüncesi. Filmi izlerken kızın ne tuhaf bir boşlukta olduğunu düşünüp üzüldüm ve sinirlendim. Acilen Brooklyn'e dönmesi için filmin bitmesi dört gözle bekledim. Film gerçekten çok güzeldi. Daha öncesinde Sabitfikir'de film ve filmin kitabı hakkındaki yazıyı okumuştum zaten çok konuşulan filmlerdendi izlediğim çok çok iyi oldu. Filmin psikolojisinde adeta ben de rol almış gibiydim. 



En güzeli de film de az da olsa Eilis'den kötü olduğunu ya da kıskanç olduğunu düşündüğüm insanların onun bu yoldaki gidişatı hakkında bir şeylere engel olmadıklarını görmek oldu. Filmlerin genel özelliklerinden biri. Zaten filmde ana karakter Eilis ve Tony'di onların dışındakiler ikisi kadar anlatılmadı o yüzden onların kötü bir şeyler yapma olasılıkları da azalıyor sanırım. Artık nasıl çıkarım da bulunduysam. Bunların dışında Eilis her şeyden önce bir kadın. İrlanda'nın dışına çıkmamış bir kadın. Brooklyn'da göstermiş olduğu başarıdan dolayı kendisini tebrik ediyorum ..


Yorumlar

Popüler Yayınlar