Manves City (Metropol İçinde Boğulmak)!!

Latife Tekin'in Manves City adlı kitabı henüz biterken neyin içinde olduğumu yeni fark eder gibiyim. Kitabı zar zor bitirdim. Sıkıldığım çok yer oldu. Aslına bakarsak işçilerin problemlerini hikayeler ile anlatmak çok güzel bir şey. Fakat ben bu tarz araştırmaları sade daha çok sevdiğimi fark ettim.



Manves City'in Konusu

Erice'de fabrika hayatı süren bir toplumun yaşadıklarını anlatıyor. Yıllar sonra hapisten çıkıp sanayileşen dünya ile yüzleşen Ersel olanları şaşkınlık ile izliyor. Üretim işçilerin hangi sıkıntılardan geçtiğini gözler önüne seriyor roman. Bilinçlenmek için dahice yazılmış bir eser olduğunu düşünüyorum.

Dikkatimi Çeken Kısımları

İşçiler kitabın bu kısmında İnsan Kaynakları'na sorunlarını anlattıkları bir dolu şey yazmışlardır. Aslında daha önce yazdıklarını tekrardan dile getirip, iletmişlerdir. 




Aslında ne kadar da basit ve kolayca yapılabilecek istekleri var işçilerin. 


İşçilerin şikayet oldukları bir başka konu da iş yerinde yapılan mobbing. Bu sözlü veya fiziksel her şekilde olabilecek bir şikayettir. Günümüzde kıskançlıktan, mertebeden, intikamdan karşıdaki insanı işten cayması için başvurulan bir olaydır. İnsanlar para için, ün için, yüksek makam için birbirlerini bile öldürebilecek duruma gelebiliyorlar.




İş yerinde yapılan ayrıcalık, sınıflandırma, işçileri mağdur etme, davranışlar kitapta çokça bahsedilmiş.






Bulundukları durumdan biraz da olsa umut edinmeyi, şehirlerine huzur gelmesini isteyecek duruma düşmüşlerdir. 



Her ne kadar şikayet edilse de yönetim işçilere daha ağır darbeler göstermeye devam ediyor. Zaten sürekli çalışan işçilere bir çay molası bile çok görülüyor. 






Bu duruma asıl sebebiyet veren yönetim de olsa, insan kaynakları departmanı uyarıda bulunduğu için işçilerin gözünde suçlu o oluyor. Ve aslında insan kaynakları da emirlere karşı gelemediği için mağdur sayılıyor.

Latife Tekin'in okuduğum 2. kitabı. Konusu ve anlatımı ile oldukça etkileyici bir eser. Tavsiye ederim. Özellikle de hakkını savunmasını bilenlere, savunanların da yanında olan insanlara.

Yorumlar

Popüler Yayınlar