Süslü Püslü Cinayetler (Haddime Değil Ama Cinayet Süsü İncelemesi) Spoilerrr !!

Geçtiğimiz Cuma günü Cinayet Süsü filmine gittik Batu ile. Filmden büyük bir beklentim vardı benim, beklentimden daha büyüğünü verdi bana. Öncelikle Binnur Kaya, Feyyaz Yiğit, Uğur Yücel, Cengiz Bozkurt, Mert Denizmen gibi isimleri bir arada düşünmek oldukça heyecan verici bir durumdu. Zaten filmi izlemeden önce evet bu oyuncular için girmeliyim diyorsunuz.



Bel Altı Esprileri

Evet bel altı esprileri çokça var. Ama size bir şey söyleyeyim mi, ben ilk defa bel altı esprilerinden bu kadar rahatsız olmadım. Diğer filmler ile karşılaştırıldığında bel altı esprileri yerinde ve zamanında yapılmıştı. İlk defa bu kadar yersiz esprilere güldüğümü hatırlıyorum. Öncelikle Türk halkını tamamen hatta Türk halkı demesek de insanlığı temsil eden çokça bel altı esprisi vardı. Eee şimdi diyecekler kullanmaya ne gerek var? Şöyle söyleyeyim ince bir çizgide, esprileri rayına oturttuğunuzda ortaya güzel bir şey çıkmış. Mesela çok spoiler vermeden Feyyaz Yiğit'in Binnur Kaya'ya yapmış olduğu bir bel altı şakası vardı. Şakayı anlamayan Binnur Kaya'ya herkesin içinde tüm dürüstlüğü ile şakanın gerçekte ne olduğunu, ne anlama geldiğini tek bir kelime ile anlattı. Bu bence çoğu insanımızın yapamadığı bir şey. Çok mu güzel diyeceksiniz? Şöyle güzel. Karşımızdakinin size karşı olan niyetini anlamak amacıyla gayet güzel bir şey bana göre. Adam ne istediğini açıkça söylüyor ve bunda utanılacak, sıkılacak bir şey olarak görmüyor. Etrafındaki kişiler de duruma o kadar aşina ki olayı doğal karşılıyorlar ve hiç bir şey söylemiyorlar.



Filmin Konusu

Filmin konusundan kısaca bahsedersek, Cinayet Bürosun'da çalışan 4 kişi ve olağan olaylara yardım etmek için 1 kişinin daha eklendiği silsileler. 5 kişi çevresinde yaşanan cinayetler üst üste gelince bunları durdurmak için planlar yapar fakat olayların daha nasıl olduklarını çözemezler ve aslında komedi burada başlar. Cinayet bürosunda çalışırlar fakat sanki pek bir şey beceremiyormuş gibi görünürler.


Görsel Efektler

Filmin konusu doğrultusunda kullanılan görsel efektler için bayağı uğraşılmış. Değmiş de. Bence izleyicinin filme daha sıcak bakması ve olayların içine kendini de atmasını sağlamış. Acaba, neden, kim? tarzı soruları sorması için olanak sağlamış.


Müzikler

Filmin müzikleri de sahnelere cup diye oturmuş. İzleyicinin sahneyi yaşaması için adeta işitsel şölen yaşatılmış.


Kısacası filmden çıkınca beğenmeyen çok fazla insan olması ihtimali de olsa, ben filmi çok beğendim. Daha iyi olabilirdi diyebileceğim bir yer olmadı. Diğer bel altı esprilerine gülen insanlar bu filmi bel altı esprisi olduğu için sevmezlerse bence oldukça çelişkili bir duruma düşerler. Uzun zamandır bu kadar gülmediğimi de sizlere söylemek isterim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar