Ünye'deki Tek Müze

Ünyeliler bilir orada kültüre dair tek bir müze olduğunu. Aslında çok sonra açıldığını. Ben Ünyeliyim. Ünye Ordu'nun bir ilçesi. Böyle sahile boylu boyunca uzanan, küçük, sakin bir yer. 18 yaşıma kadar orada yaşadım. Sonra üniversite vasıtası ile ayrıldım. Çok fazla yer göremedim o zamana kadar. Görsem sanki Ünye'ye ayıp olacak diye düşünürdüm hep.
Ünye'de hemen hemen herkes tanır birbirini. Ama son 3 yıldır filan hep yabancı olmuş. Ben kendimi yabancı hisseder oldum onların yanında. Böyle medeniyetini, asaletini kaybetmiş resmen. Eski haline yakın çok az yer kalmış. Ee orası da zamanla gelişiyor, değişiyor. Bazı şeyler baki kalıyor orası ayrı. Ünye'ye yolun düşerse eğer, denizden biraz yukarıda, yokuşları çıktıktan sonra, sağ tarafınızda kültürlenmeniz için bir müze bulunuyor. Buraya da uğrayın. Eskiye, yaşanmışlıklara ve tarihe dair her şeyi orada bulabilirsiniz.














Annemin yaptığı minik yastık :)






Yorumlar

Popüler Yayınlar