Charles Dickens’ın Yeni Yıl Şarkısı

Evet yeni izledim diyebileceğim bir animasyon var, İsmi Yeni Yıl Şarkısı. Baş rolünde Gary Oldman ve Jim Carrey oynuyor.  Jim Carrey bu sefer çirkin bir karakter ile karşımıza çıkıyor. Cimri,aksi, huysuz bir yaşlı olarak bizi sinir etmeye başlıyor. Fakir insanlara yardım etmekten kaçınıyor, parasının ne kadar değerli olduğunu tanıdığı herkese gösteriyor. Çalıştırdığı memura az maaş veriyor. Evi devasa büyüklükte ve bir odasında sadece varlığı var. Böyle bir adam değişir mi diyorsunuz? Değişmeli mi peki? Bence evet. Akşam eve gittiğinde ben önce delirdiğini düşünmüştüm fakat olaylar farklı yönde ilerliyor. Eskiden onunla çalışan az maaş verdiği adamla yüzleşir. Daha doğrusu adam onunla yüzleşiyor. Ve rüyasında doğduğu kasabaya gidiyor.


 Bir adam böyle ise önce çocukluğuna inilmeli deniyor ya hep. Bu filmde onu resmen görüyoruz. Önce doğduğu kasabada tanıdığı arkadaşların hayalini, sonra kendi yalnız çocukluğunu görür. Ardından gençliğini, sevdasını ve onu para için geri çevirdiğini görüyoruz. Yaşlı adam ölünce kimsenin onun ölümüne üzülmediğini görür ve içten içe üzülür bu duruma. Ne kadar sevimsiz görünse de çocukken arkadaşları tarafından dışlanması ve tutunacağı tek şeyin para olduğunu düşünmesi tüm bu olanların sebebidir. Ölmeyi hiç istemez. Noel’i kutlamayan, kutlayanlara sinir olan bu adam rüyadan sonra bambaşka bir adama dönüşür. Fakirlere yardım eder ve şehrin en sevilen insanı olur. Geç olsun güç olmasın değil mi?



Yorumlar

Popüler Yayınlar