Kendine İyi Bakmak Senin Elinde!

Bazılarımızın her gün uyguladığı ama bazılarımızın üşendiğinden dolayı bir türlü kişisel temizliğe önem vermediğimizi biliyoruz. Daha doğrusu tahmin ediyoruz. Çünkü çevremde kişisel temizliğine önem verenlerin sayısı oldukça az, o yüzden bu hipotezimi sizinle paylaşmak istedim.






Kişisel temizlikten kastım; cilt bakımı, vücut bakımı, saç bakımı ve iç organlarımızın sağlığı. Bu durumu kendinize toksit bir madde aşılamamak ve sağlıklı bir hayat için yapmalıyız. En azından ben bu şekilde düşünüyorum. Sizlere sadece kendi fikirlerimden bahsedeceğim.

Öncelikle cilt bakımı deyince benim aklıma gereksiz yere makyaj yapmamak geliyor. Az ve öz makyaj yapmak her zaman benim için önemli olmuştur. Hiç bir zaman makyaj bağımlısı olmadım, sadece lisede yüzüme çokça fondoten, pudra ve göz kalemi sürerdim. Ama üniversiteye geçince aslında doğal daha güzel olduğumu ve daha rahat nefes aldığımı gördüm. Elimi yüzüme götürdüğümde makyajım bozulur endişesi kalmadı. Ya da alerji, kaşıntı gibi etkiler görmedim. 



Mesela evde kendi maskaranızı yapabilirsiniz.

Ev Yapımı Maskara Tarifi

1 çay kaşığı Hindistan cevizi yağı

1 çay kaşığı Shea yağı 

1/2 çay kaşığı balmumu

2 çay kaşığı jojoba yağı

2 adet aktif kömür kapsülü

2 damla E vitamini yağı


Ayrıca çift kazana ve boş maskara tüpüne ihtiyacınız olacak. İlk 4 malzemeyi kazanda eritin. Erittikten sonra çıkarın ve kömür ve e vitamini ekleyin. Plastik torbaya dökün ve soğuması için bırakın. Torbanın küçük bir kısmını kesin ve aynı pastaya şekil verir gibi boş maskara tüpüne oluşumu dökün. Sürmeye hazırsınız. 

Ürünler Türkiye'de belki pahalı satılıyor fakat bir kez alın ve daimi olarak kullanın.En azından katkı maddeleri ve kimyasallar olmadan da maskara elde edebilirsiniz. 

-Vücut bakımı için spor yapmanın yetmediği durumlar da oluyor. Örneğin günlük tüketilmesi gereken su miktarı iyi ayarlanmalı. Suyun insanı ne kadar zinde tuttuğunu bilenlerdenim. Her gün ip atlıyorum 20 defa ve sonra bırakıyorum. Çünkü fazlasının zararlı olduğunu biliyorum.

-Abur cubur miktarınızı azaltın. Hem cildi sivilceli olanlar için bu madde çok önemli. Ben abur cuburu azalttığım anda cildim düzeliyor tam tersi yediğim zaman da cildim sivilceli olmaya başlıyor. 

- Evinizde kendi kendinize ürettiğiniz doğal malzemeleri vücudunuza uygulamanız daha da önemli. 

Sivilce lekeleri için kuru mayaya su ekleyin ve macun olana kadar bu işleme devam edin. Macun kıvamına geldiğinde yüzünüze sürün ve haftada iki kez tekrarlayın. 2017 yılından beri yüzüme uyguladığım bir maske ve yüzümdeki lekelerin gittiğini gözlemledim.




Saçınız için 4 yemek kaşığı zeytin yağı ve 2 yemek kaşığı bal ile saç maskesi yapabilirsiniz. 20 dakika kaldıktan sonra saçınızı yıkayabilirsiniz. 


Yorumlar

Popüler Yayınlar