Güçlü ve Güvenilir Kadınların Farklı Yaptığı 11 Şey

 Kadınların hayatlarında başarılı ya da güvenilir olmalarını gerektirecek çok şey var. Aslında bu dünya kadınlarsız nasıl olurdu bilemiyorum bile? Kadınlar anne olurken, iş kadını olurken, ev hanımı olurken ve daha bir çok şey olurken kendilerinden çok şey katıyorlar. Yaptıkları işi önemsiyorlar. Ayrıntılara dikkat ediyorlar ki, yaptıkları şey düzgün olsun. Her kadın bana göre özel ve güçlüdür ama bazı kadınlar vardır ki, yaptıkları ile dünyayı değiştirirler. Onları diğerlerinden ayıran özellikleri vardır. Sizlere bunlardan bahsedeceğim.




1.Kendini Sevmek

Bununla ilgili bir yazı yazmıştım. İnsanın kendini sevmesi, kendisini önemsemesi diğer insanları sevip görmesi için en önemli şeylerden biridir. Düşünün bir insanız ya da bir kadınsınız, kendinize gram değer vermiyorsunuz. Kendinizin hiç bir özelliğini sevmiyorsunuz. Vücudunuzdaki herhangi bir şeyden son derece rahatsızsınız. Kendinizden nefret dahi edebiliyorsunuz. Peki siz bu durumda iken, nasıl başkasını seveceksiniz? Başkasına nasıl değer vereceksiniz? Önceliğiniz kendiniz olduğunu ve tüm hayatınız boyunca kendinizle olacağınızı biliyorsunuz. Bu bedendesiniz, bu karakterdesiniz ama kendinizi sevmiyorsunuz. Peki nasıl hayatınıza devam edeceksiniz? Bir kadın kendisini kabul etmeli, iyi ve ya kötü özelliklerini bilmeli ve kendini sevmelidir. Sevmek yaşayabilmenin en temel gereksinimidir.



2. Kimseye Bağlı Olmamak

Bir kadın tek başına yaşayabilir, ayakları üzerinde durabilir. Her zaman bir erkeğe ihtiyaç duymadan hayatına devam edebilir. Kadının fıtratında bu vardır. Kimseye ihtiyaç duymadan bir şeyleri başarabilir. Örneğin evlenmek istemeyen bir kadınsınız, yemek yapabiliyor, ev ihtiyaçlarınızı giderebiliyor ve para kazanabiliyorsunuz. Evlenmek, çocuk sahibi olmak istemiyorsunuz. Bu durumda kimseye de bağlı olmuyorsunuz haliyle. Tek başına yaşamak korkutucu değildir. İnsan hayata tek başına geldi, keza tek başına da gidebilir. Bu kural değildir ama öyle insanlar tanıyorum ki, yanında erkek olmadan hiç bir işi yapamıyorlar. Neden bilmiyorum? Hayatlarında her zaman birisi, bir erkek olmak zorundaymış gibi hissediyorlar. Hep şunu söylemişimdir. Yarın olur yanında kimse kalmaz, sen bu yaşına gelene kadar her şeyi öğrenmeye çalış. İşine yarayacak şeyleri öğren ki, bir gün mutlaka yanında kimse kalmayacak ve tek başına yapmak zorunda kalacaksın. 



3.Bahanelere Zaman Yok

Başarmak istediğiniz şeyi yaparken neden olmadığına dair çıkarımlar üretirken bahaneler yaratmamak en önemlisidir. Eğer bir insan sürekli olarak bahane üretiyorsa gerçekten o kadar da çabalamamış, güç sarf etmemiştir. Kadınlar yetenekli olduklarının farkına varmalıdır. Ne yapıyorlarsa, içlerinde onu gerçekleştirebilecek güçte olduklarına inanmalılardır. Kendilerine güvenerek, bahanesiz başarı elde edebilirler. Çünkü aklımız ve mantığımız var. Biz bunu bahane üreterek değil, çaba ve sabır göstererek yapabiliriz.



4.Şikayet Etmeye Zaman Yok

Bu hayatım boyunca yaptığım şeylerden biriydi. Lisede, üniversitede, iş hayatımda şikayet ederek geçirdiğim çok zaman oldu. Ama buna artık dur dedim. Çünkü şikayet ettiğim zaman kötü olan şeyler düzelmiyor. Ben daha da kötü bir hale geliyorum. Durumlar da öyle. Şikayet edip kabul de etmiyorum, sadece daha iyisi olması için çabalıyorum. Ama bunun için kendimden ödün vermiyorum. Çabaladığımı gördüğümde şikayetlerim azalıyor. Şikayetlerim yerine çabalarımın karşılığını aldığımı görmek beni daha da güçlü ve mutlu bir kadın yapıyor.





5.Kendinle Mücadele Etmek

Tembelsin, yorgunsun ve hiç bir şey yapmak istemiyorsun. Hepimizin böyle zamanları oluyor. Bu zamanlarımızı iç dünyamızla savaşarak yenebilmemiz mümkün. Yeni şeyler öğrenmek her zaman zihnimizin canlı kalmasına yardımcı olur. 



6. Bütçeyi Korumak

2018 yılında almış olduğum bir karar ile kredi kartımı kapattım. Kendimi onsuz daha özgür hissetmeye başladım. Borç içinde olmak insanın oldukça depresif hale getiriyor çünkü. Ayrıca kendime aylık harcamalarımı tuttuğum bir defter aldım. Az ya da çok ne aldıysam, 3 yıldır buraya yazıyorum. Neye ihtiyacım olduğunu görüyorum ve diğer ay tekrardan aynı şeyi almamaya çalışıyorum. Parayı ben kazanıyorum ve yönetiyorum. Değerini biliyor ve ona göre harcama yapıp, ona göre biriktiriyorum.



7.Öğrenmeye Karşı Açık Olmak

Dünya oldukça büyük bir yer ve bizler onun içinde o kadar küçüğüz ki. Her an, her gün öğrenebileceğimiz tonlarca şey var. Bir problem karşısındaki yaklaşımız, yeni bir şey öğrenmek için heyecanlanmamız bunların hepsi hayatımız boyunca sürüp giden şeyler olacak. Bir kere geldiğimiz şu koca dünyada güzel şeyler öğrenip, keşfetmek varken tüm gün oturup bir şey yapmamak sıkıcı olmuyor mu zaten? Her şeyi mümkün kılacak olan kişinin kendisidir.




8.Karşılaştığı Durumları Geliştirmek

Hayatta etkilendiğimiz bir çok şeyden ilham alarak yaşamalıyız. İyi ya da kötü bizi etkileyen birçok durum var. Sürekli çalışmak da insanı bir yere kadar götürecektir. İnsanın ailesi, arkadaşları da onları hayata karşı etkiler. Onlarla güzel vakit geçirmek hayatı olumlu yönde yaşamanın anahtarıdır.




9.Başkalarına Yardım Etmek

Özellikle iş hayatında herhangi birine, herhangi bir konuda yardım etmek bile insanı güçlü yapabilir. Kendinden başka insanlara ettiğin küçük yardımlar mutlaka birikir ve bir bakmışsın arkanda sana inanan, güvenen insanlar var.  Deneyimlediklerimizi başkaları ile paylaşmak hem kişiyi rahatlatır hem de büyük bir özgüven katar. Kendimden başka insanlara bir şeyler katabiliyorum diye sevinir.



10.Zamanı Bilinçli Kullanmak

Haftanın 5 günü işe giden kadınlar var. Belki de daha fazla. Bu zamanı iyi değerlendirmek de kişinin elinde. Zaman şu hayattaki en önemli şeydir. Zaman insanı yaşlandırır, soldurur, eskitir. Biz bu zamanın kıymetini bilmeli, yapacaklarımızı değerlendirmeli, dolu dolu yaşamalıyız. 




11.Gerektiğinde Risk Almak

Hayatımız boyunca ailemizde, okulumuzda korkak bir insan olarak yetiştirildik. Bazı şeyleri yaparken 3-4 kez düşünmenin önemli bir kural olduğunu hatırlatır olduk. Yapamazsın, beceremezsin gibi laflar duyduk hep. Ama hiç bir zaman risk alamadık hayatımızda. Korkak bireyler olduk. Risk alınca sanki tüm dünya başımıza yıkılacak sandık. Fakat bu hayat o kadar kısa ki, cesur olmak korkak olmaktan çok daha iyi. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar