Zamanın Boşluklarını İyi Değerlendirmek Lazım: Geçen Yaz Filmine Dair Düşünceler

 Ozan Açıktan'ın 9 Temmuz'da vizyona giren filmi Geçen Yaz'ı izledim. Film kendini izletti be. Herkesin hayatında bir kez de olsa yaşadığı şeylerin büyük bir derlemesi gibi olmuş film. 90'larda doğmuş ya da büyümüş çocukların, gençlerin ilk aşkları, yanlış sevdaları, sinek aracı gelince deli gibi heyecanlanmaları, hiç büyüdüğüne inanılmayan erkek kardeşler. 



Öncelikle genç oyuncu kadrosu farklı ve yetenekli oyunculardan oluşturulmuş. Bu tarz filmlerde ekibin önemi oldukça büyük, özellikle Geçen Yaz'ı izlerken bunu düşündüm. Ben gitmedim ama giden birçok arkadaşımdan biliyorum. Her yaz bir tatile giderlerdi. Orada yaşadıkları şeyleri anlatırlardı. Film bana onları anımsattı. Ben yaşamadım ama yaşamışım gibi bir his verdi. Hep anlatılan ve hayal edilen hikayelerdendi.  



Film izlerken Deniz karakterine çok üzüldüm, kendimi onun yerine koydum ama iyi toparladı:) Aynı zamanda Aslı'ya sinir oldum ama o da iyi kıvırdı:) Gerçek sevgiyi anlamak için bile izlenebilecek bir film olmuş. Evet bir kategoriye koymak gerekirse, romantik ya da çerezlik denilebilir. Ama ben bu filme ayrı bir kategori açmak isterim: O da Gerçek Sevgi. 



Müzikleri ve sahneleri de 90'lara yaraşır olmuş. Güzel vakit geçirmek ve yüzünüzde tebessüm olmasını isterseniz hemen izleyin derim. Büyük bir nostalji kokusuyla bize modern aşkların bazen ne kadar daçirkin olduğunu yüzümüze vuruyor.  Biraz tokatlanmak ve kendimize gelmemiz gereken konular var. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar