Topkapı Sarayı (Saray Gibi Saray!)

 Biz Pazar gününü daha gezmekle geçirmenin mutluluğu ile yazıyorum. Asıl rotam Arkeoloji müzeleri olsa da, hemen yukarısında bulunan Topkapı Sarayı'nı da gezmeden olmaz dedim. Öncelikle 1 günde ancak gezebiliyorsunuz, çok büyük bir saray. Oldukça da kalabalık olduğu için 1 gün gezmek için yeterli olur diye düşünüyorum. 




Türklerden çok yabancıların bulunduğu Fatih'te yine aynı manzaraları gördüğüm için üzülüyorum. Öncelikle insanların çoğu maskesiz dolaşıyor. Özellikle yabancılar. Bağıra bağıra konuşuyorlar. Bu oldukça saygısız bir davranış bana göre. Eserlere bakıp, kahkaha atıyorlar. Bu davranışlara gerçekten anlam veremedim. Belki de güldükleri farklı şeylerdir ama toplum içerisinde özellikle de bu gibi yerlerde insanların bu kadar rahat olması benim pek hoşuma gitmiyor. Çünkü biz onların ülkelerine gittiğimizde eğer bu tarz davranışlar sergilersek hemen barbar ve kaba oluyoruz. Peki şimdi onlar bu davranışlarıyla ne oluyorlar? Bana göre insanları anlamadan, dinlemeden yargılamamak gerek. Onlara herhangi bir sıfat kullanacak da değilim ama yaptıkları şeyler bana göre değerlerimize gösterilen saygısızlık. Bana çok tuhaf geldi bu davranışları. Açıkçası bunu Türkler yapınca da çok kızıyorum onlar yapınca da. Çünkü bir tarihin içerine giriyorsun, görüyorsun ve gezmeye geliyorsun sonra bir bakıyorsun duvarlara yazılar yazılmış. Gerçekten içler acısı...














Bunların dışında Topkapı Sarayı bence İstanbul'un en güzel yerine yapılmış. Gerçekten bir saray nasıl olmalı, böyle olmalı diyor insan. Her köşede huzur , her köşede bir dinlenme yeri var. Sarayı gezerken burada ne insanlar oturdu, neler konuştu, neler yaptı diye aklına geliyor sürekli. 

Harem ve Aya İrini kısmını Müze kartı ile girenlere ücretsiz değil bu arada. Ayrıca 80 tl gibi bir ücret ödemeniz gerekiyor. Bunun nedenini merak ediyorum gerçekten. 

Bazı yerlerde de fotoğraf çekmek yasak sanırım ben yanlışlıkla birinde çektim. 

Kısacası görkemli Topkapı Sarayı'nı görmek istiyorsanız ve müze kartınız varsa hadi gidin .

Yorumlar

Popüler Yayınlar