Sevmek Mi, Sevilmek Mi Daha Değerli? Sweet& Sour Kore Filmi

 Sweet& Sour filmi ne zamandır izlemek istediğim ama yine vıcık vıcık aşk kokacak diye izleyemediğim bir filmdi. Nihayetinde öyle olmadı. Kore filmlerinin dışında oldukça gerçekçi bir film olmuş.



Ben filme uzak ilişkiden çok farklı bir açıdan baktım. Bir insanla uzun süredir bir ilişkiniz var, onun için her şeyi yaptığınızı sanırsınız, her şeyi iyi olduğunu ve düzgün ilerlediğini düşünürsünüz. Hiç bir zaman da öyle olmaz maalesef. İlişkiler de illaki bir sorun, tartışma çıkar ve bu önemli bir unsurdur. Filmin bize anlatmak istediği de tam olarak bu değil. Bir ilişkide kadın ya da erkek sorumluluklarını yerine getiriyor mu, getiremiyor mu?  Bir de eğer beraber yaşadığınız biri ise size ne kadar önem gösteriyor, ne kadar ilgileniyor? Aslında film bunların hepsinin bir cevabı olmuş. İş yerinde geçirdiğin vakti, evde sevgiline ayırabiliyor musun? Ya da neden iş yerinde bu kadar vakit geçiriyorsun? Anlık sevgiye ve hislere göre mi hareket ediyorsun? Hangisi senin hayatında daha önemli? 



Bir de seni seven insan mı yoksa senin sevdiğin insan mı hayatında olmalı? Aslında benim filmden anladığım en büyük mesaj bu. İnsan kendi sevdiği bir insanla beraber olmak ister tabi ama aynı sevgiyi ve ilgiyi ondan da görünce ama tam tersi bir durum varsa bu sefer kişinin hayatına onu seven biri giriyor ve tercih ondan yana kullanılıyor. Çünkü herkes sevilmenin daha güzel olduğu düşüncesine kapılıyor ama sevmek de aslında ne kadar güzel bir his bunu bilmeden yaşıyorlar. 

Film hem üzüleceğiniz hem de gerçekleri görebileceğiniz şekilde yapılmış. Ben beğendim ve bazen bazı şeyleri nasıl görmem gerektiğini anladım.


Yorumlar

Popüler Yayınlar