Ordu Kahraman Sağra Fındık Müzesi

 Küçükken hatırlıyorum, Ünye'nin her yerinde Sağra markasını görüyordum. Küçük bir mağazası vardı, dershanenin yakınında, oraya gider çikolata alırdık. O zamanlar gözüme muhteşem gelirdi, gerçi hala öyle geliyor. Özellikle çikolata çeşmesine bayılırdım :)

İşte sizlere bu minik anımın tarihi anlatacağım, tabi kısaca.

Etnoğrafya Müzesi'nin hemen karşısında Kahraman Sağra Fındık Müzesi bulunuyor, müze hem fındık tarihini hem de Sağra markasının tarihini öğrenmeniz açısından oldukça etkili bir müze. Girişte isim soy isim ve nereden geldiğinizi yazdırdığınız bir defter var, bu benim çok hoşuma gitti. Müzeye kimlerin, nereden geldiklerini merak edenler için güzel olmuş. 






























Müze 3 katlı, en alt katında fındık tarihi, 2. katında fındık makineleri, üretimi ve dağıtımı hakkında bilgi, 3. katta da hem 2. katın devamı hem de Sağra tarihi hakkında bilgi alabilirsiniz. 

Kahraman Sağra, Ordu'da dünyaya gelen çiftçi, siyasetçi ve sanayicidir. Sağra Fındık Fabrikasını kurmuştur. 1983'te hayatını kaybetmiştir.  Önce Bayındır Holding satın aldı ama battıktan sonra 2007 yılında Toksöz Grup tarafından satın alınmıştır. 

Sarelle ve Tadelle markaları da Ünal Sağra tarafından kurulmuştur. 

Ordu fındığının bu denli tanınması Sağra sayesinde olmuştur. Aşağıya da bu uzun hikayenin linkini bırakıyorum. 

https://www.karadenizekonomi.com.tr/sirketler/diger/findikta-devrim-yapan-bir-aile-kahraman-sagra-ve-cocuklari/12606/detay

Yani sarelleyi çok tüketen bir insan değilim ama şu anda belli markaların abartılması bana göre oldukça saçma. İşte herkes diyor ya reklam yok diye, sanırım o da bundan oldu. Ama şöyle söyleyeyim, Ordulu olduğumdan demiyorum ama ben diğer markaları bilmezken Sağra'yı gördüm, öğrendim. Tadını da oldukça sevdim, severim de. Kısa zamanda da fabrikasına gitmeyi düşünüyorum. Gidersem onu da yazarım. 

Fındık üreticisi ve toplayıcısı da olarak da bir ürünü yetiştirmek o kadar zor ki, bunun değerini görmek insan için mutluluk vericidir. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar