Sakıp Sabancı Müzesi

 Önceki gezdiğim müzeleri andıran bir deneyimle karşılaştım bugün. Ama çok övünmek istediğim bir konu da olacak. O da ''Görünenin Ötesinde Osman Hamdi Bey'' sergisi idi. Bana göre sergiden çok tez yazısı gibiydi. Bu sergide katkısı olan herkesi tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum. Çünkü o kadar büyük bir emek var ki. Öncelikle sergide anlatılmak istenen şey Osman Hamdi Bey'in eserlerindeki perspektifleri gözler önüne sermek. Resimlerinin her açından göründüğüne ve ne kadar ayrıntılı olduğunu sergide açıkça görebiliyorsunuz. Aslında bu anlattığım şey oldukça basit kaldı bunun yanında. Ben sadece gezip görmenizi tavsiye ediyorum. Özellikle de sanatla uğraşan ve mesleği bu yönde olanlar için.











Bunun dışında SSM'de uzun bir yokuş sonrası güzel insanlar karşılıyor sizleri. İnsanlar sergi sırasında yorulmasın diye çantaları koyabileceğiniz bir vestiyer var ve ben ilk kez bir müzede bunu gördüm. 

Hüseyin Çağlayan'ın sergisini de gerçekten çok sevdim. Günümüzde yaşadığımız duyguları modaya ve çeşitli aksesuarlara uyarlamış.

Müzede ayrıca Türk Resimleri, Şehzade Abdulmecit Efendi'nin Hat Sanatı sergisi var. Ayrıca girişte devası bir piramit de sizi karşılayacak.


Yorumlar

Popüler Yayınlar