Nostaljik ve Hüzünlü Bir Seriye Başlıyorum: Başarılı, Yetenekli, Bir O Kadar Enerjik Hepsi Grubu

 Bir zamanlar şarkılarını, videolarını, danslarını, kıyafetlerini ölesiye takip ettiğim bir grup vardı. Hepsi. Almadığım posteri, dergisi, cdsi, kartpostalı kalmamıştı. Elimde sadece bir müzik cd'leri kaldı, geri kalanları ''hayır asla atmayacağım, dediğim her şeyi'' bir gün ben büyüdüm artık atmalıyım deyip attım. O dönemleri bazen özlemle anıyorum. Ne kadar özel duygular ve hislerle almışım, sahiplenmişim onları. Şu an tek düşündüğüm, gerçekten bu kadar iyi şarkılarla dünya gruplarına taş çıkaracak niteliğe sahip Hepsi grubunun nasıl harcandığı. Evet o dönem çok fazla hayranı vardı, hala da var. Videolarına baktığımda insanların ne kadar özlediğini, şarkıların ve seslerinin ne kadar güzel olduğunu söylüyorlar, doğru da. Bazı şeylerin değerini bilmemiz gerçekten o kadar zaman alıyor ki. O dönemleri hatırlıyorum da, okulda arkadaşlarımız arasında yaptığımız danslar, söylediğimiz Hepsi şarkıları, şu an düşününce çok eğlenceli geliyor. Grubun en iyi seslerinden biriydim ben Gülçin'dim. Tabi o zaman farkında değildim, neden Gülçin ben oldum falan diyordum. Saçmalığa bak ya :D Zaten hepsinin sesi gayet iyi. Hele hele aldıkları eğitimleri bu kadar iyi göstermeleri bence bayağı profesyonelce.  Evet eskiden de kadın gruplar vardı fakat bana göre bu kadar uzun zaman piyasada olan ve başarılı olan pek fazla grup yok. Hepsi grubundan sonra da hatırlarsınız, birçok grup rakip olarak çıktı fakat birçoğu unutuldu, gitti. Hepsi kadar albüm yapan, başarılı şarkılar yapan ve bunun üzerine de hayranlarına güzel ve tatlış bir dizi bırakan başka bir grup yok. Ama bizim ülkemizde bu tarz şeylerin neden tutmadığını anlamıyorum. Düşünüyorum K-pop grupları dinleniyor, eskiden mi dinlenmiyordu acaba diyorum? O zaman dinlense de, yeterli mi olmuyordu acaba? Bu sanırım teknoloji çağının o zaman çok da gelişmiş olmamasından, şu anda Hepsi grubu çıkmış olsaydı, belki her şey daha da farklı olurdu. 







İlk albümlerinden tutun da, Gülçin'in gruptan ayrılmasına kadar olan tüm şarkıları çok iyi. Özellikle günümüzde popüler olan şarkıların sözlerinden bin kat daha güzel olan şarkı sözleri zaten yetiyor. Genellikle geçmiş ilişkilerinden, yaşanan problemlerden ortaya çıkan şarkılar. Evet bu başarı onları tabi ki çok yormuş ve hatta Gülçin'in bundan dolayı gruptan ayrıldığına dair konuşmalar da vardı. En basitinden şu aşağıdaki konsere bakın. Allah aşkına şimdi bu şekilde hem dans edip, hem şarkı söyleyen kaç şarkımız, kaç grubumuz var. Az sayıda ama var evet. Hepsi bana göre bu başarıyı, sahne performansları ile de oldukça göstermiş bir grup. Konseri izleyince belki siz de dikkat edeceksiniz, insanlar konseri seyrediyorlar, kimse Instagram'a koymak için telefonları ile uğraşmıyor. Kimse birbiri ile kavga etmiyorlar. Oraya gelme amaçları Hepsi'yi dinlemek ve gerçekten iyi vakit geçirmek. 


ATV'de gösterilmiş olan Hepsi 1 dizisine gelecek olursak, o dönem oyunculukları yüzünden çok eleştiri almışlardı. Zaten kendilerinin de açıklığı şekilde, onlar oyuncu değildi. Sadece kendilerini oynadılar ve bana göre de gayet iyilerdi. Kendi hayat hikayelerini anlattıkları tatlı bir diziydi. Şimdi böyle diziler var mı, yok. Müzik desen var, aşk desen var, entrika desen var, sanat desen var, dans desen var, ee arkadaşlık, aile de var. Daha ne olsun? Aldatma, öpüşme, sevişme yok diye herhalde insanlara başarısız geldi dizi. Türkiye'de aldatma, öpüşme, sevişme, ölüm dışındakileri konu alan o kadar az dizi var ki. Bununla ilgili de bir yazım olacak. O yüzden bana göre bu eleştiriler çok saçma. Türkiye'de çok fazla biyografi işleri görmediğimiz için de bence yapılmış en iyi biyografi yapımlarımdan biriydi. O döneme göre çok fazla kötü şey insanlar var ama dediğim gibi ben oyunculuktan çok, içeriğe bakan bir seyirci oldum. 




Şu web sitesinin sade güzelliğine bakar mısınız?

https://gruphepsi.sitesi.web.tr/index.html


Ayrıca o dönemde grubun defteri, kalemi ve birçok yerde görebileceğiniz rozetleri vardı. Hepsinden bende de vardı. Şu anda K-pop grupların da aynı şeyleri var. Aslında bazı şeyler çok benziyor. 


Şu dönemde çıkan çok başarılı isim var, ona söyleyecek bir şeyim yok. Ama ülkemizde böyle bir müzik geçmişimiz var ve bence değerini bilemedik. Ben değerini bilenler tarafındayım. Umarım bazı şeyler değişir. En azından müzik anlamında. 









Yorumlar

Popüler Yayınlar