Merve Kült: Bana Güzel Duygular Anımsattı

 Merve Kült Ahsen Eroğlu, Ozan Dolunay ve daha nice oyuncunun yer aldığı bir Netflix filmi. Filmi izlemeden önce eleştirilerini izlemiştim. Kendi gözlerimle de görmek için izledim. Bence çok fazla kötü eleştiri var. Evet ülkemizde daha iyi işler yapılabilir ama bu her yapılan işi kötülemek ile olmaz diye düşünüyorum. Şöyle söyleyeyim, ben filmde Carrie Diaries ve Girlboss havası sezdim ama bu Merve Kült filminin kötü olduğunu göstermiyor. Sanat dediğiniz şey bir şeylerden etkilenerek yapılır. Tabiki esinlenme, benzer işlerin olması normal olacak. Ama biz filmi daha izlemeden kötü yorumlara maruz bırakıyoruz. Bence bir filmi izlerken eğlenmeye, bir şeyler öğrenmeye ya da üzülmeye başlamanız gayet normal. Film dediğiniz şey bunlar için var. Her şeyi mükemmel yapmak zaten zor ama emek verilen işlere de çomak sokmak bence çok saçma. Bu arada film çok iyi demiyorum. Filmi nasıl bir duygu ve göz ile izlediğiniz önemli bence. Ben eğlenmek için izledim. Gayet de eğlendim ve çok tatlı buldum. Bana göre cinsel içerikle dolu Netflix filmlerinden kat kat iyiydi. En azından ilham vericiydi. Bunları yukarıda bahsettiğim filmleri de izlediğim için ayrıca söylüyorum. Çünkü bahsettiğim filmlerde de öncelik bir kadının gerçekten bir şeyler başardığına tanık olmak, onlara inanmamız gerektiğini vurgulamak adına yapılmış. Merve Kült filmine de açıkçası bu bakış açısı ile baktım ve o şekilde izledim. Bu çerçeveden bakınca, evet bazen her şey bu kadar kolay olmuyor diyorsunuz fakat imkansız olduğunu da söylemiyorsunuz. 




Aslına bakarsanız Merve karakteri gerçekten eğlenceli ve fragmanda görüldüğü gibi sakar kız, zengin oğlan klişesi de yok. Bunu fragmanda gören herkes bu tarz yorumlar yapmış. Ön yargınız neden bu kadar büyük anlam veremiyorum. Filmde bu iki zıt eyleme karşı hiçbir sahne yoktu. Kahve sahnesi Merve'ye yaklaşmak için bilerek yapılmış. Burası spoilera gireceği için çok fazla şey söylemeyeyim.

Ben özellikle filmdeki kombinleri çok beğendim. Ahsen Eroğlu zaten renkli birisi, filme de çok yakıştığını söylemek isterim. Mesela bu kısımda bile çok fazla emek var. Kombin oluşturmak dünyanın en kolay işi falan diyenler olacak tabiki ama bana göre öyle değil. Her şeyi bu kadar hafife almayın. Her şeyi küçümsemekten vazgeçin. Bununla ilgili çok şey okuduğum için sitemliyim.

Diğer karakterlere gelecek olursak; Anıl karakterini başta gördüğünüz şekilde devam edeceğini düşünüyorsunuz fakat yalan dolu hayatına devam edecekken Merve ile tanışması onun gerçek karakterinin ortaya çıkmasını sağlıyor. Ozan Dolunay çok iyi bir seçim olmuş. Ahsen ile çok uyumlu olmuşlar. 



Geri kalan karakterler de gayet yerinde ve keyifli bir seçim olmuş. Özellikle komşusu Sehmuz çok tatlıydı. Ferit Aktuğ'u bu karakterde görmek şaşırttı ama bir o kadar da sevdim diyebilirim.

Bence bazı şeyleri izlerken öfke ve kıskançlık duygularımızı çok kaçırıyormuşuz gibi geliyor. Bu söylediğim şey genel bir şey, Merve Kült'e özel değil. Evet bazı dizi ve filmlerimizde ülkemizi yanlış bir şekilde temsil ettiğimiz zamanlar da oluyor ama bazı durumlarda hep izlediğimiz yabancı film ve dizileri düşünün, ne kadar benzer yapım var ve biz hepsini övgüyle izliyoruz. Neden aynı şeyi kendi dizi ve filmlerimiz için yapamıyoruz? Bana göre insan izlediği şeyden bile kendi istediği şekilde anlam çıkarabilir. Ben başkalarını bilmem fakat kendi adıma bunları söyleyebilirim. Keyifli vakit geçirdim ve beğendim. Size tavsiyem bazen bazı kötü alışkanlıkları bırakıp film ve dizileri öyle izleyin. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar