Şanlıurfa'nın Güzellikleri

 3.rotamız Şanlıurfa oldu. Şanlıurfa'nın en güzel yeri bana göre Halfeti'ydi. Ben burayı bu kadar güzel beklemiyordum. Aşırı sıcağa rağmen tekneye binip, Halfeti turu yaptık ve depremden az da zarar gören Halfeti beni çok şaşırttı. 


























Burası yer altı şehri. Aşırı güzel ya :) 














Urfa'daki ilk durağımız Halfeti değildi, önce Kelaynak kuşlarının üretim yerine gittik. Kelaynak kuşlarının nesli tükendiği için kuşlara özel üretim istasyonu kurmuşlar ve oldukça iyi bakıyorlar. 


Gelelim gizeminin hala çözülemediği Göbeklitepe'ye. Burası gerçekten efsunlu ve tüyle ürperticiydi. Alman arkeolog Klaus Schmidt, okulun deposunda gördüğü Göbeklitepe'ye ait eseri görüyor ve zaten şüphelendiği için araştırma yapıyor. Onun sayesinde Göbeklitepe'deki eski yerleşim yeri bulunuyor. Yıllar sonra psikolojik olarak kötü olduğu için kalp krizi geçirdiği söyleniyor fakat başka kaynaklar da öldürüldüğü kanısında. Bana göre de öldürüldü. Çünkü ülkemizde bu eserleri yurt dışına satmak isteyecek birçok insan vardır. Bu insanları düşünürsek, arkeoloğu öldürme fikri bu kadar kötü insanların aklına gelmiş ve bunu gerçekleştirmiş bile olabilirler. 

Klaus Schmidt'in eşi hala Şanlıurfa'da yaşıyor bu arada. Onun için ne kadar kötü ve hüzünlü bir durum.

Şu anda da başka bir arkeolog çalışmalara devam ediyor. Adını hatırlamıyorum maalesef. Göbeklitepe'ya gittiğinizde de hala çalışmaların devam etiiği yerleri göreceksiniz.

Göbeklitepe'nin hemen yukarısında bir İncir ağacı var ve insanlar dileklerini buraya asıyorlar. Fakat belediye bunları topluyormuş. Ayrıca insanlar yerleşim yeri bulunmadan da bu ağacın yanına gelip dileklerde bulunuyorlarmış, aynı zamanda da korkuyorlarmış. Düşünün kocaman bir arazi var , her yer boş ve sadece böyle bir İncir ağacı var. Ben de olsam, ben de korkardım. Ki gerçekten buranın ambiansı çok farklı. 











Urfa'daki durak sıralamalarını karıştırdım sanırım. 


İlk durak Balıklı Göl'dü :) 






Halil'ür Rahman Camisi daha önceden kiliseymiş.

En eğlenceli kısmına geldik. Sıra Gecesi. Biz yorgunluktan dans edemedik ama izlemek bile eğlenceliydi. Çiğ köfte yoğurdular ve gerçekten çok acı ve lezeetliydi. Verdikleri bir kahve vardı, adını hatırlamıyorum ama çok güzeldi. Yemekler de çok çok iyiydi. Sadece şıllık tatlısını sevemedim.








Şıllık Tatlısı

Harran Evleri de depremden zarar görmüş ama kısa sürede toparlamışlar. Bu evlerde hala yaşayan insanlar var, tabi bizim baktıklarımız da değil. 

















Harran Üniversitesi, hala yapım aşamasında. 







Yorumlar

Popüler Yayınlar