Cumalıkızık Köyü'ne Hoşgeldiniz

 Unesco tarafından tüm şehrin korunduğu yere gittim, Cumalıkızık'a. Köyün taşlarından tutun da, evlerine kadar çoğu şey doğal. Tabi çok fazla turist geldiği için, şehirde yaşayanların para kazanması gerektiğinden, birçok şey ticarete dökülmüş durumda. Günübirlik tur ile gittiğim Cumalıkızık'ta önce sizi tarihi çınar ağacı karşılıyor, sonra yukarı doğru çıktığınızda ağır görünümlü evler ve kahvaltı mekanları sizi karşılıyor. İlk durağımız kahvaltı yapacak bir mekan oldu. Adını hatırlamıyorum fakat kahvaltı birçok yere göre sadeydi. Çok az çeşit vardı. Patlıcan reçeli ve patates köftesi vardı farklı olarak. Patates köftesi çok iyiydi. 

Sonrasında serbest zamana geçtiğimizden kendi başımıza gezdik. Ben de Etnografya Müzesi ve 700 yıllık tarihi olan evi gezmeye gittim.


































Cin Aralığı, buranın çok fazla efsanesi var. Bir efsaneye göre hayvanlar buradan geçerken sıkışmışlar ve köylülerden birisi 2 gün yemek ve su vermeyin, hayvanlar zayıflar ve aralıktan geçer demiş, sonra da zayıflayan hayvanlar aralıktan geçmiş. Ben aralığı daha minik sanmıştım ama geçilebilir aralıkta. 


Yorumlar

Popüler Yayınlar