ihya.

 Gündüzün anlamını yitirdiği, gecenin anlamını içimde soluduğum zamanlardayım. Kendime çok yakınken uzak göründüğüm, uzağım sanırken de aslında yanı başımda olduğum günler. Neyi nasıl ifade edeceğimi bilemediğim, herkeste aynı sıkılganlığın olduğunu düşündüğüm, günümü öylesine harcadığım günler. Anlık yaşamanın ne kadar önemli olduğunu kendime hatırlatıp duruyorum bu aralar, sanki hemencecik ölecekmişim gibi bir his geldiğinden. Bu his yorgunluktan, bıkkınlıktan gelen bir his. Sizi içine öyle bir hapseder ki, çıkmak için yapacağınız şeyi bulana kadar yitip gitmişsiniz. Bu hissi en az hissettiğim zaman, rüzgarın buram buram suratıma çarpıp saçımı mahvettiği, aynı zamanda eşsiz kokusunu da içime çektiğim zaman. Özellikle gece herkesin uyuduğunu sandığım vakitlerde. Aslında gece kuşu değilim ama uzun zamandır uyuyamıyorum. Biraz alıştım sanki gece var olmayı sevmeye. Kedimi benziyorum sanırım git gide. Gece neleri tırtıklasam da uyumasam diye düşünüyorum. Onun kadar hayat ile alakasız ve hiç bir şeye karşı umursamaz olamıyorum tabi, hislerim ve insan olmam her şeyi mahvediyor. Bazen düşüncesizlik edip bu yazdıklarımın pek de önemli bir şey olmadığını söylemek istiyorum aslında. Bunları aslında düşünmüyorum, hissetmiyorum demek geliyor içimden. Ama olduramıyoruz maalesef. Bu hislerime isim vermek geliyor şimdi içimden. Ne desem de başkaları da böyle düşündüğü zaman bunları anımsasa. İhya desek mi? Bir şeyi eski durumuna getirme, yenileme demek. Ben de gecelerin anlamsız zamanlarında kendimi böyle eski halime, sevdiğim halime getirmeye çalışıyorum işte. Tabi şimdi de seviyorum kendimi orası çok ayrı. Ama soluduğum bazı yıpranmış anılardan oluşan hayatımda kendime böyle yer buluyorum işte ben de. Böyle şeyleri düşünmem gerektiğini ve düşündüğümde de kendime gelmem gerektiğini hatırlatıyorum kendime. Bir de buna gökyüzünün tuhaf sesi de eklenince tadından yenmiyor. Nedense o bilmediğim tuhaf ses bana huzur veriyor. Sanki sadece ben dinliyor ve anlıyormuşum gibi. Tuhaf ve içtenlikle kulağıma gülümsüyor her seferinde. Huzur alıyor vücudum bu sesi duyunca. Güven ve tebessümü hatırlıyorum bir anda. Uzun zamandır hayatımda olmadıklarını fark ediyorum ve geldikleri için şükrediyorum. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar