Prestij Meselesi: Nereden Geldiğini Unutmayanlar İçin

 Biraz önce seyretmeyi bitirdiğim Prestij Meselesi hakkında fikirlerimi beyan etmek istiyorum. Filmde geçen özel hayatlar dışında Özcan Deniz, Mahsun Kırmızıgül ve Haluk Levent'in nasıl sıfırdan başladıkları hikayelerine güzel bir nokta koyduklarını izliyorsunuz.

Öncelikle ülkemizde bu tarz yani müzikal biyografiler son zamanlarda artmaya başladı ve bence bu durum hem sanatçılarımızı tanımamız açısından çok iyi hem de dünyaya da sanatçılarımızı tanıtmak amacıyla güzel bir yol diye düşünüyorum. Daha nice sanatçılarımızın biyografileri yapılmadı tabiki ama yapılanlar arasında ben çok kötü olarak nitelendirebilirim diye söyleyebileceğim bir film olmadı. Aralarından en çok da bu filmi beğendiğimi söyleyebilirim. Filmde her şeyden önce müzik dünyasının acımasızlığını, insanların para için neler yapabileceğini göstermişler. Bunun dışında genç oyunculara da güzel bir fırsat vermişler. Hep aynı insanların göz önünde olmasından çok farklı ve iyi oyuncuların da bir şekilde tanınması gerektiğini düşünüyorum. Sürekli aynı yüzleri görmek bence diğer oyunculara haksızlık diye düşünüyorum. Bu son zamanlarda yaşanan intiharlar da söylediğimin göstergesi bence. Neyse konumuz bu değil ama bu durum çok can sıkıcı bana göre. 



Filmde Engin Hepileri'nin oyunculuğunu çok beğendiğimi söylemem gerek. Gerçekten Hilmi Topaloğlu'nu yaşamış ve bize de yaşattığını düşünüyorum. Özellikle yaşadıklarını aktarmak konusunda filmdeki diyaloglar çok hoşuma gitti. Cümleler yavan kalmamış, içi doldurulmuştu. Bu da filmin konusunu ve sanatçıları anlamak adına çok anlamlı bir durum bana göre. 

Filmdeki olaylar ne kadar gerçek ne kadar değil bilmiyorum fakat eğlenceli ve dolu dolu bir filmdi. Arada minik esprilerle de yüzümü güldürmeyi başardı. Bence birçok sanatçımızın hayatları da film yapılacaksa bu şekilde yapılmalı diye düşünüyorum. Çok fazla özel hayatı deşmeden sadece müzikal kariyerlerine odaklanan tarzda olmalı diye düşünüyorum. Bu filmde Hilmi Topaloğlu'nun özel hayatı dışında çok fazla bir özel hayat anlatılmıyor ki bu durum da espriler ile anlatılmış. Kimin nasıl yaşadığı önemli değil bence ama bu kısım filmin bir parçası olduğu için de çıkartmak filmin akışını bozabilirdi o yüzden internette yazılan haberlerin hiçbirisini okumadım. Benim için önemli kısım 3 sanatçının o zamanlarda yaşadıkları durumlara rağmen Hilmi Topaloğlu ve kendileri sayesinde umutlarını kaybetmek yollarına devam etmeleri. 




Umarım bu tarz filmler yapılmaya devam eder. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar