Kıvılcımlar Gerçekmiş! Scott Pilgrim Takes Off Dizisi

 Scott Pilgrim filmini sizlerle daha önce paylaşmıştım. Şimdi de geç öğrendiğim ama 1 günde bitirdiğim mini dizisi Scott Pilgrim Takes Off'dan bahsetmek istiyorum. Muhteşemdiii!



Diziyi filmi izlemeyenlerin izlemesini tavsiye etmem. Çünkü filmin devamı niteliğinde. Filmi bile oldukça karmaşıkken, direk olarak dizisini izlemek daha da karmaşık olabilir. 

Sanırım 7 yada 8 tane çizgi romanı olan Scott Pilgrim Bryan Lee O'Malley tarafından yazılmış. Kendisi yarı Koreli yarı Kanadalı bir çizgi romancı ve aynı zamanda müzisyenlik de yapmakta. Çizgi romanlarını okumadım fakat almayı çok isterim. Tabi bulabilirsem. Şimdilik sadece dizisiyle ve filmiyle yetiniyorum. Neyse kendisinin zekasına bir kez daha hayran olduğumu söylemem gerekiyor. Az önce izlediğim şey gerçekten çok akıllıca yapılmıştı. Ben bunu size nasıl açıklayacağım, onu düşünüyorum. Diziye Bryan dışında Ben David Grabinski'ye eşlik etmiş, o da filmin yaratıcılarından birisi. 

Dizi İle Filmi Arasındaki Farklar

1- Öncelikle konular farklı zaten. Onun dışında filmde genel olarak Scott'un aşkını görürken, dizide Ramona'nın aşkına şahitlik ediyoruz. Scott kaybolduğunda onu deli gibi araması ve onun gelmesini beklemesi zaten dizinin ana konusuydu.

2-Film kısa olduğundan duygu ve hisler seyirciye dizideki kadar geçmiyor. 

3-Filmde yine süreden dolayı, tüm karakterlere odaklanamamışken dizide her karakterin hayatına ve hislerine odaklanabiliyoruz.

4- Dizi animasyon olduğu için bana göre daha anlaşılır olmuş. Efektler açısından daha gösterişli.

5-Tabiki fark olacak Melike, bu listeye ne gerek vardı !!

Neyse listeyi geçersek, her bölümün başında Ramona'nın saçlarının boyamasını izlemek çok hoşuma gitti ve Ramona'nın bir kedisi olduğunu öğrenmekte. Gerçi dizide kedinin pek bir işlevi olmasa da sevimliydi. Filmin sonunda Ramona ve Scott bir kapıdan geçiyordu ve film öylece bitiyordu. Dizide de bunu başında izliyoruz. Aslında fark oluşturmamın sebebi buydu, film ile bağlantılı olması :) 



Tüm karakterlerin hayatlarına ve hislerine odaklandığını söylemiştim. Ben sadece Sex and Boom'un ( Scott'un ve arkadaşlarının bir türlü başarılı olamayan müzik grupları) üyeleri Knives ve Stephen ile, yine aynı gruptan Kim ve dvd dükkanı, kafedeki kadınlar ile ilgili çok fazla şey anlatılmamış. Sadece Knives'in müziğe karşı ne kadar yetenekli olduğunu gözlemiyoruz. Ayrıca bu ikilinin arasında bir şeyler olabilme ihtimali de var gibi. Knives bu arada Scott'un Ramona'ya aşık olduğu anda birlikte olduğu 17 yaşındaki bir kız fakat bu sahte bir ilişki, bunu umarım diğer Scott Pilgrim dizi ya da filminde anlatırlar. Tabi devamı gelecek mi bilmiyorum.



Dizide hoşuma giden şeylerden biri de Scott'un ve Ramona'nın gelecekteki halleri ile yüzleşmeleriydi. Gelecekteki halleri her ne kadar onları uyarmaya çalışsa da, Scott ve Ramona bir şekilde kendi yollarını, gelecekteki halleri olmadan görmeyi kabullendiler. Dizinin en ders verici yeri burasıydı. İnsanlar geleceğini o kadar çok düşünüyor ki, asıl odaklanmaları gerekenin asıl şu an olduklarını unutuyorlar.



Ramona'nın eski sevgilerinin 7'si de Scott'un ölmesini başta istese de, Ramona'nın Scott'u bulma çabasını gördükçe mi yoksa kendi hayatlarında yaşadıkları gerçekler mi etkiledi bilinmez, dizinin sonunda ne Ramona ne Scott umurlarında olmuyor. Tek yaptıkları gözde çift olamayan çiftimiz hakkında yapılan film ve müzikale karşı yoğun ilgi gösteriyorlar. Bu kısım çizgi romanda var mı bilmiyorum eğer yoksa sonradan konulduysa, günümüzdeki popüler sistemi hedef almış olabileceğini düşünüyorum. Her şeyi hızla tüketen bir toplum olduğumuz için o an ne popülerse, onu yapmaya yükümlüymüşüz gibi davranıyoruz. Hayata tutunmanın tek yolu buymuş gibi.



Herkes Scott'un aptal ve başarısız olduğunu düşünürken aslında onun geleceğine yaptığı yolculukta, kendisine, 1 gün de olsa yaşadığı aşkına nasıl sahip çıktığını da gözlemliyoruz. Kaybolmasının sebebini de kendisi olarak görmesi onurlu bir davranış.



Dizide hemen hemen herkesin Ramona'ya karşı ilgilerini bıraktıktan sonra kendilerini bulmaları da aslında kişiye verdiğimiz değer ile ilgili. Ramona zamanında oldukça çekici ve biraz da acımasız bir sevgili olmuş bana kalırsa. Çünkü her sevgilisinden ayrılırken, bunu onlara söylemeden, kaçarak yapmış. Bunun nedeni büyük ihtimalle hiç birisinin ona göre gerçek aşk olmamasından kaynaklanıyor. Çünkü Scott'dan kaçmıyor, onu sevdiği için. Ama bir şekilde bu macerada onlardan özür dileyip, yaptığı hataların da farkına varıyor tıpkı Scott'un Knieves'den özür dilemesi gibi. 



Ekipte Japon ve Koreli kişiler ile çalışmışlar. Animasyonu izlerseniz fark edersiniz zaten, anime tarzındaki çizimleri. 



Diziyi beğenmeyeler olmuş, büyük ihtimalle çizgi romanını okuyanlardır diye tahmin ediyorum. Ben çok beğendim. Daha fazla spoiler vermeden izleyin derim :)




Yorumlar

Popüler Yayınlar