Etkileyici Dizisi Üzerine. Artık Her Şey Sosyal Medya İçin !

 Başrollerinde Aslıhan Malbora'nın oynadığı Etkileyici dizisini izledim. Dizinin 2.sezonu yeni izlemeye başladım. Aslıhan'ın performansını çok beğendiğimi söylemek isterim. Başta dizinin farklı yerlere gideceğini düşünmemiştim ama bir şekilde sizi içine alan bir hikaye yapmışlar.

Konuyu çok detayına inmeden anlatırsak, Leyla karakteri, marka tanıtımları yapan bir influencer'dır. Gayet başarılıdır ve bir ödül almıştır. Ödül aldığı gecede, ünlü bir futbolcu olan Emre ile tanışır. Sonrasında kendisiyle görüşür ve sarhoşluğu nedeniyle olay çok başka yerle gider. Emre, Leyla'ya kötü şeyler yapar ve Leyla da adaletin yerini bulması için herkesçe büyük sayılan futbol takımını karşısına alır. Bir şekilde cesareti ile örnek aldığı insanlara, bir kez daha kendisini göstermeyi başarır. 



Dizide influencer olan insanlara bakış açımıza değiştiren bir çok konuya değinmişler. Başta, Leyla'nın başına gelenler yüzünden suçladığı medyanın bir parçası olan markaların, nasıl da geri adım attıklarını görüyoruz. Leyla kendi adaletinden çok, ileride başka bir kadının başına gelebilecek şeyleri önlemek adına konuştuğu için markalar onunla çalışmayı bırakıyor. Adeta ona cephe alıyorlar. Aslında bunun gerçekten olduğunu da söyleyebiliriz. Markalar, iş birlikleri, sosyal medya siz iyiyken her zaman yanınızda ama kötüyken yanınızda değil. İtibar , para ve ün için savunulması gereken konuları bir kenara atabiliyorlar. Leyla da bu adalet için gelen ürünlerin hepsini çöpe atmayı da biliyor. Aslında bu da Leyla'nın her ne kadar ünlenirse ünlensin, bir insanın hayatından daha önemli olmadığını vurgulamasına yardımcı oluyor. Açıkçası Leyla'nın yaşadığı her şeyi, herkesin yaşayabileceğini düşünüyorum. Ünlü olan tüm insanlar için diyorum. Sosyal medya o kadar değişken ve adeta o kadar yapışkan bir yer ki, bazen nasıl davranılacağını bilemiyorsun. Maalesef benim en çok üzüldüğüm şeylerden biri de, eskiden alışveriş yaparak tüketirdik, şimdi bir hikaye, tweet ya da gönderi ile her şeyi ne kadar hızlı tüketir olduk. Bana çok korkutucu geliyor. Gündem sürekli değişiyor, saçmalıklar artıyor ve insanlar anormal şeyleri normal olarak karşılıyor. Kendi açımdan delirmemek elde değil. Popüler olmak, görünür olmak neden bu kadar önemli hale geldi. Sadece para ve ün içinse, tercih edenlerin kendilerince haklı sebepleri vardır tabi ama ben böyle devam ederse, insanların insan olmak çıktığı bir dünya içinde var olmamızın bizi öldüreceğinden, yok edeceğinden üzgünüm. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar