Yalova Kent Müzesi, Termal Atatürk Köşkü, Atatürk Arbetromu ve Yürüyen Köşk

 Yıllık iznimi termal otelden kullanmak istedim ve Termal ilçesine gitmişken, Yalova merkezi gezip görmeyi ihmal etmedim. Şehrin tam göbeğinde, ücretsiz ve yaklaşık  10 dakikanızı alabilecek bu müze, Yalova şehrinin tanıtımı için güzel olmuş. Atatürk'ün Yalova benim kentimdir sözünden de yola çıkarsak, bana göre güzel ve sakin bir yer. Atatürk'ün Yalova'da 4 adet köşkü bulunuyor. Ben sadece 2 tanesini gezebildim fakat onların sadece dışarıdan fotoğrafları var. Eşyalara zarar gelmemesi için içerisinde fotoğraf çekmek yasak. En güzel köşk bana göre Yürüyen Köşk. Bu köşkün yanınca Çınar ağacını kesmek istemişler ve Atatürk ağacın kesilmemesi için köşkün konumunu köşkü bozmadan toprak kısmından hareket ettirerek kaydırmış. Bununla ilgili nette daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz. O yüzden de adı Yürüyen Köşk olmuş. Şu an kesilen ağaçların haddi hesabı yokken, o gün Atatürk'ün yaptığı güzel şeye tanık olmanızı tavsiye ederim. Köşke giderken bir anda yağmur bastırdığı için yürüdüğüm yolu unutmam mümkün olmayacak. Yarım saatte gidebileceğim köşke, 1 saatte gittim. Islanmama rağmen çok güzeldi. Yağmur iyidir, berekettir, güzeldir. :) 

Termal Atatürk köşkünden de sadece dış görüntü alabildim. Bu köşkte Atatürk'ün manevi kızları Sabiha Gökçen, Afife İnan gibi güzel insanlar kalmış. Burası sadece yazın kaldıkları bir yermiş. Tersine, Yürüyen Köşk'te kışın kalırlarmış. Termal Atatürk köşkünün yanında Atatürk Arbetromu da var. Ama ben hepsini gezemedim. 































Yorumlar

Popüler Yayınlar