Beşiktaş'ın Tepesinde Bizlere Merhaba Diyen Müze: Aşiyan Müzesi

Aşiyan Müzesi'nin önünde geçtiğim zamanlar ne kadar güzel ve hoş görünüyor diye düşünürdüm. İçine girmek için orta derece yorgunluk ile beraber bir yokuş çıkmak gerektiğini hiç düşünmemiştim.
19 Ağustos 1915'te hayata gözlerini yuman Tevfik Fikret'in yaşadığı yermiş burası. Müzeye ulaştığınızda sizi şahane bir manzara karşılıyor. Fakat manzarada hoşunuza gitmeyen şeyler de yok değil. Ben manzaraya ilk baktığımda Tevfik Fikret'in bu manzarada bu kadar güzel şiirler yazmasının normal olduğunu düşünmüştüm. Fakat onun yaşadığı yıllar manzarada bu kadar ev ve inşaat olduğunu pek zannetmiyorum. Beni bu durum her zaman olduğu gibi manzaraya baktığım anda da rahatsız etti.


Gönlünü 3 güzel kadına kaptıran şairimiz o zamanlar oldukça yakışıklıymış. Tabi bunu fotoğraflardan görmüşsünüzdür. Ama müzeyi gezdiğinizde her şeye daha da yakından bakma şansına erişiyorsunuz. Heykeli bile oldukça güzel ve tıpatıp aynısıydı.
Fotoğraf çekmemiz yasaktı. Fakat blog yazısı yazacağım için bazı yerleri çekmek durumunda kaldım.






Aşiyan müzesi toplam 3 kattan oluşuyor. En alt katta çamaşır, mutfak ve yemek odası bulunuyor. İlk katta oturma odası, kitaplık ve manzaraya nazır bir masa bulunuyor. Tabi 3. katta yatak odası, banyo ve Tevfik Fikret'in resimlerini yaptığı, şiirlerini yazdığı oda bulunuyor.Bir de en alt katta Şair Nigar'a ait bir oda ile karşılaşıyorsunuz. Gayet sade ve küçük bir oda.


Bana kimsin diye sorma meleğim

Pek güzel dinle de izah edeyim
Nam-ı naçizime `Fikret' derler
Şi're de nisbetimi söylerler
Kaldığım varsa da gah ekmeksiz
Kalmadım şimdiye dek mesleksiz
Nur bekler gibi nısf-ı şebde
Bekledim on iki yıl mektebde
Sonra çıktım ne için bilmeyerek
Bu da bir cilve-i baht olsa gerek
Bab-ı Ali'ye müdavimlendim
Ehl-i namus diye mimlendim
Şimdi bir hayli eser sahibiyim
`Ahmed Ihsan'da musahhih gibiyim
Saye-i lutf-i cihan-banide
Hocayım Mekteb-i Sultani'de...

Aşiyan Müzesi'ne giriş ücretsiz. Yolunuz düşse de düşmese de uğrayın derim..



Yorumlar

Popüler Yayınlar