Okçuluk Nedir? Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Okçuluk İçeren Filmler Nelerdir?Türkiye'de Okçuluk Dersleri Nereden Alınır?

Okçuluk herkesin bildiği üzere bir ata sporu ve peygamberimizin önemli gördüğü 3 spordan birisi. Diğerleri ata binme ve yüzme.
Okçuluk Taş Devri'nde milattan sonra 20.000. yılda ortaya çıkmış fakat adapte olunabilmesi 30.000. yıla denk gelmiştir. Eski Mısır'da ortaya çıkmıştır.
Daha sonra Japonlar ''kyudo'' adıyla okçuluğa adım atmışlar ve oldukça fazla bir şekilde geliştirmişlerdir.

Günümüze kadar da birçok milletin elinden geçerek Osmanlı'dan günümüze kadar gelmeyi başarmış.
Okçulukta temel olan şey hedef gösterilen yere atmanızdır. Bunun için elinizde bir yayınız ve okunuz olması gerekir.





19. Yüzyılda İngilizce Okulunda Bir Okçuluk Dersi 


Osmanlı Geleneksel Okçuluk 


Osmanlı Geleneksel Atlı Okçuluk 



Okçuluk Sporunda Yay Çeşitleri

4 adet yay çeşidi vardır.
-Genç Yayları
-Geleneksel Yaylar
-Makaralı Yaylar
-Klasik Kanatlı Yaylar

Bunlardan ilki 9 yaşından 15 yaşına kadar olan gençlerin kullandığı bir yay diye düşünüyorum.
2.Osmanlı döneminde kullanılan bir yay çeşididir. Zor bir atış tekniğine sahiptir. İlk başlayanlar için çok önerilmez.
3. yay en zorlarından birisidir. Yayın önüne ağırlık konularak kaldırılmaya çalışılır ve atışı zorlaştırır.
4.yay ise yeni başlayan kişilere öğretilir.

Okçuluk Neden Bu Kadar Popüler Oldu?

Okçuluğun son zamanlarda popüler olmasını ben oynatılan dizi ve filmlere bağlıyorum. Aslında kültürümüzü bir nevi televizyona ve sinemalara yansıtıyoruz. Bu çok güzel bir şey. Fakat çoğumuz okçuluk tarihi hakkında bilgi sahibi değiliz. Ki insanlar bu konuda her şeyi bilmek yerine sadece ok nasıl atılır onu öğrenmek istiyorlar. Ben de 1 buçuk yıl okçuluk eğitimi aldım. Bu eğitimi alırken kursa gelen öğrencilerin çoğu falan dizide gördüm, heveslendim diyerek gelmişti. Benimki sadece merak. Tabi ben de görmüştüm filmlerde, etkilenmiştim de. Etkilenmemek mümkün değil çünkü o kadar havalı bir spor ki insan ister istemez kendisini sultan gibi hissediyor. Demem o ki popüler olması iyi bir durum. Tabi bir şeyin suyunu çıkartana kadar yapınca heves kalmıyor insanda. Orası ayrı bir durum.

Okçuluk İçeren Filmler Nelerdir?

Dizileri herkesin bileceğini düşündüğüm için yazmayacağım. Daha doğrusu Türk dizileri. Tümüyle olmasa da belli bir sahnede bile geçse okçuluk size o filmi önereceğim. Tabi tamamen okçuluk ile ilgili değil okçuluk sporunu gördüğümüz filmler. Bir de alta bir link ekledim.

https://www.imdb.com/list/ls025052797/

https://letterboxd.com/kylejunt/list/the-best-and-worst-of-archery-in-movies/detail/

                          Listenin ilk sırasında herkesin bildiği Yüzüklerin Efendisi var.


Legolas (Yüzüklerin Efendisi)

2.Narnia Günlükleri 

Narnia Günlükleri o kadar güzel bir seri ki devamı inşallah bu yıl gelecek. Çoğu insan biraz çocuksu görse de filmi ben çok etkilenerek seyretmiştim. Hatta okçuluğa sarmamın nedeni de bu filmdi. 


Susan Pevensie (Narnia Günlükleri) 

3. Açlık Oyunları

Açlık Oyunları'nda okçuluğu bolca gördük.


Katniss Everdeen (Açlık Oyunları)

4.Robin Hood'un Maceraları


5.Kurtlarla Dans


6. Truva


7.The Flame And The Arrow


8.Yasak Krallık


9.Robin Hood


10.Cesur


11.The Great Wall


12.Wonder Woman


13.Red Cliff



14.Charli'nin Melekleri


15.Kevin Hakkında Konuşmalıyız


16.Prenses Mononoke 


17.Blade Trinity 



Okçuluk İle İlgili Belgeseller 




Samurai Bow 


The Archery Of Bhutan 





The Weapon That Made Britain- The Longbow




History Of The Bow By Fred Bear 


Deepika Kumari hakkında Netflix'te 2017 yılında yayınlanmış ''First Ladies'' belgeseli bulunuyor.




The Push




Mılıtary History




TheArrowMaster Story




Japanese Archery 




Doğa İnsanı Serdar Kılıç'ın anlatımı ile Okçuluk




Tarihin Arka Odası : Geleneksel Okçuluk 


Okumak isteyenlere böyle bir kitap bulunuyor.

                                         Türkiye'de Okçuluk Dersleri Nereden Alınır?

Öncelikle Türkiye'nin neredeyse her yerinde okçuluk eğitimi alabileceğiniz yerler bulunuyor. Ben eğitim aldığım kurumdan başlıyorum anlatmaya.

-Konya Kılıçarslan Gençlik Merkezi
-Konya Geleneksel Spor Dalları Atlı Spor Kulübü
-Gaziantep Okçuluk Kulübü
-Çankaya Okçuluk İhtisas Kulübü
-Samsun Demka Okçuluk Spor Kulübü
-İstanbul Okçuluk (Üsküdar, Başakşehir, Bayrampaşa ve İstinye)
-Marmara Okçuluk Spor Kulübü (Ümraniye)
-Okçular Vakfı (Beyoğlu) Dünya'nın İlk Okçuluk Kulübü
-Antalya Okçular Tekkesi
-KBÜ Geleneksel Okçuluk Kulübü
-Çanakkale Okçuluk Kulübü
-Ege Okçuluk İhtisas Kulübü
-Osmaniye Atatürk Gençlik Merkezi
-Sivas Okçuluk Kulübü
-Amasya Okçuluk Kulübü
-Tokat Ada Horse Atlı Binicilik Kulübü
-Kütahya Germiyan Geleneksek Türk Okçuluğu
-Adana Geleneksel ve Atlı Okçuluk Kulübü
-Bursa Okçuluk Spor Kulübü
-Balıkesir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
-Ankara'da ayrıca Geleneksel Savaş Pusatları Müzesi bulunuyor.



















Yorumlar

Popüler Yayınlar