Rota: 10: Heybeliada Gezilecek Yerler

Havayı güzel bulmuşken bir Heybeliada havası alalım dedik. Çok da iyi ettik. Öncelikle vapur fena bir şekilde doluydu. Bahara yeni adım atmışken insanların adaları gezmeyeceğini düşünmek tamamen benim fikrimdi. Ne iyi ettim ama yazın çok daha kalabalık olacağını düşündüğüm içindi tüm bunlar :)




İlk durak noktamız Heybeliada Aya Yorgi (Uçurum) Manastırı oldu. Fakat bu manastırın biz arka tarafını görebildik yalnızca. Önden görünüyor muydu pek bilmiyoruz açıkçası. Kuş bakışı çekilen fotoğraflar ile bizim fotoğraflar arasında biraz uçurum var sanki.



Hemen yanında da Süslü Mezar dedikleri mezar bulunuyor. Benim çok ilgimi çekti. Fakat insanların burayı mahvettiğini de görüyorsunuz.



   Kangelaris ailesinin kaldığı mezar. Mermerlerin İtalya'dan Heybeliada'ya geldiği de söyleniyor. 


Heybeli Sahaf ikinci durağımız oldu. Küçük ama şirin bir yer. Buradan Nutuk kitabını uygun bir fiyata aldım.





Heybeliada yerlilerin olduğu mahalleden bir konağın kapı görüntüsü. 


Heybeliada'da fotoğraftaki gibi birçok orman bulunuyor. Fakat ormanlar pis ve bakımsız. Halka açık fakat piknik vs. yapılmaması için böyle bir önlem almış olabilirler diye düşünüyorum. Yine de temiz ve bakımlı olması ormanları daha yaşanır hale getireceğine inanıyorum. Sivri sinekler de oldukça fazlaydı. Eğer piknik yapmayı düşünüyorsanız daha aşağıda Değirmen burnu Parkı var fakat biz kalabalık olacağını düşündüğümüz için gitmedik. 

İyi haber şu ki artık faytonlar kaldırılmıştı. Bisiklet ve adada insanların evlerine gitmelerini sağlayacak araçlar var. 





Deniz manzaralı ve ada olduğu için ev kiralarının oldukça yüksek olması dikkatimizi çekti.

Heybeliada İsmet İnönü Evi 4.durağımız oldu. İsmet İnönü'nün 1924 yılında geçirdiği rahatsızlık nedeniyle Heybeliada'da bir ev kiralamasıyla başlayan hikaye gözünüzde canlanıyor adeta. İsmet İnönü'nün, ailesinin, torunlarının yaşadığı evi görmenizi tavsiye ederim.













Heybeliada'ya ilk girdiğinizde Deniz Lisesi gözünüze çarpıyor. Fakat içi bomboş.

Heybeliada gezimiz burada bitmedi. Daha göreceğimiz çok yer var.

Yorumlar

Popüler Yayınlar