Doğru Bir Şekilde Kamp Çantası Nasıl Yerleştirilir?

Kamp çantalarını taşımak bazılarına göre epey güç isteyen bir şey gibi görünür. Fakat aslında durum sanıldığının aksine oldukça basittir. Kamp çantalarına doldurulan gereksiz yük ya da çanta seçiminin yanlış olması gibi durumlar kamp yapmayı sevenler için bir zulüm haline gelebiliyor. 




Peki Doğru Bir Şekilde Kamp Çantası Nasıl Yerleştirilir?

Öncelikle kamp çantası seçerken rahat ve hafif bir çanta seçmeye özen gösterin. Eğer aldığınız çanta ağırsa zaten ne koyarsanız koyun çanta size olduğundan daha ağır gelecektir. Bunu deneyimlemiş biri olarak ağır bir çantaya az malzeme koymama rağmen nasıl taşıyacağımı şaşırdım. Gereksiz bir şekilde ağırdı ve bel ağrısına neden oldu. Kampta da doğru düzgün yatıp uyuyamadım. 




Fakat daha sonra çok daha hafif bir çanta aldım ve aynı malzemelerine ona koydum. Sonuç çok iyiydi. Hem çok rahat taşıdım hem de o kadar yol gitmeme rağmen bel ağrım olmadı. 

Çantalara hangi malzemelerin konulması gerektiği ile ilgili bir yazı yazmıştım. Linki aşağıda. 

Bu malzemeler nasıl yerleştirilir, şimdi onlara bakalım.


Bu fotoğrafta ağır olan eşyayı sırt kısmına koymuş. Daha az ağır olanı onun üzerine, ondan da az ağır olanı diğerinin üzerine ve son olarak uyku tulumunu çantanın en alt kısmına yerleştirmiş. Uyku tulumunu bu şekilde koymasının nedeni üsteki ağırlığı dengelemektir. 


Bu fotoğrafta da sarı bölgeye acil gerekli olan malzemeleri koymuş. Mesela güneş kremi, anahtar, cüzdan gibi.
Yeşil bölgeye çadırı yerleştirmiş. Bu her çantada da mümkün olmayabilir. Benim çantamda çadır konulacak yer olmadığı için direk olarak farklı bir çanta ile taşıyorum. Aynı zamanda bu kısma rezervuar eklemiş. Bu da kampta tercihen kullanılan bir malzeme.
Pembe kısma ceket, kazak, kıyafet konulmuş. 
Mavi kısma mutfak eşyaları ve gazlar son olarak turuncu kısma da uyku matı, tulumu ve diğer kıyafetler konulmuş. 

Sıralamayı değiştirmeyi tercih edebilirsiniz. Ama gayet doğru bir sıralama. Çünkü kıyafetler en üste olduğunda sığmama gibi bir durumu var. Mutfak eşyalarının ve gazın da ortada olması iki kıyafetin ortasına yerleşmesi oldukça güvenli.

Acil olan malzemeleri en üste koymak da en mantıklısı. En alta veya ortaya koyduğunuz diğer tüm eşyaları çıkarmak zorundasınız. 









Yorumlar

Popüler Yayınlar