Evde Kedi Bakımına Dair Her Şey Part:2

 Öncelikle kendi kedimle ilgili olan kısımları anlatacağım. 



1. Kum Değişikliği

Lanselot'un kumunu değiştirdim yaklaşık 5 ay önce. Pelet kum aldım. Başta ne olduğunu anlayamasa da, ona buranın tuvaleti olduğunu anımsatacak materyaller bıraktım. Kendi kakası gibi :) Daha sonrasında alıştığını görsem de, 1 hafta önce evdeki topraklardan birinde kakalar buldum. Bu hiç hoşuma gitmedi. Ne kadar pelet kuma alışsa da, kedi neticede vücudu toprak istiyor ve bunu tuvalet olarak kullansa da, toprak onun için oldukça önemli. Korktuğu için dışarıya çıkartamıyorum, en fazla balkonda ya da camda oturup kuşları izliyor. Onun dışında bir kaç kez yere düştüğünde ne kadar korktuğunu gördüm. Özellikle de dış kapı açıldığında sanki evde onu üzüyormuşuz gibi koşturup miyavlaması yok mu, gel de ısırma işte. Koşuyor, yukarı katlara çıkıyor, evin kapısını biliyor ama katı karıştırdığı için yanlış yere miyavlıyor :) İçinde istek ve dürtü var ama bebekliğinden beri evde yaşadığı için oldukça fazla korkuyor. Kedileri eve hapsetmek doğru gelmeyebilir, hiçbir hayvanı da aynı şekilde eve hapsetmek doğru gelmeyebilir. Ama şu açıdan da düşünün hayvanlar her ne kadar doğada kalması gerekse de, dışarıda çoğu kez ölüme ya da saldırıya maruz kalıyor. Eee evinde bakabilecek durumu olanlar ise zaten bakıyor, neden bu durumun kötü yanları daha çok düşünüyoruz? Eskilerimiz özellikle hayvanların evde bakılmasına karşı çıkıyor. Eee bahçeli bir evde oturmuyoruz, hayvanları seviyoruz ve onlara sahip çıkmak istiyoruz. Bağlanıyoruz, empati kurmak istiyoruz, yardım etmek istiyoruz. Bunları dışarıda hayvanlara ne kadar yapabiliriz ki? Ben her gün dışarıya mama koymaya çalışıyorum ama dışarıda o kadar hayvan var ki, inanın bana ne maaşım yeter ne de gücüm. Bu konuda şöyle bir hikaye de anlatmak isterim sizlere. Bir gün iş yerinin önüne gelip hep yatan bir köpek vardı, o günde hastalanmış sanırım anlayamadık. Veterineri aradım elinde kırpaç olan 2 adam geldi. Dediler ki, '' Biz bu köpeği alırız ama mezarlığa götürürüz, başka bir şey yapmayız''. Biz tabi bu duruma sinirlendik. Veterineri arıyorsun, böyle şeyler söyleyen 2 adam geliyor. Zaten köpek ya onları tanıdı ya da anladı, güvenliğin dibinden ayrılmadı. Nasıl yalvardı hayvan beni bırakmayın diye. O günden sonra da ilçenin veterinerinin hiç bir işe yaramadığını anladık. Yeterli yer var ama bina yok. Bakacak veteriner yok. Hiç bir şey yeterli değil. Bu hayvanlar bir şekilde sokakta büyüyorlar. Demem o ki, evinde hayvan besleyen insanlara karşı bu kadar katı olunmamalı, hemen yanlış bir şey yapıyormuş gibi celallenmemeli. 



2.Tüylerine Dikkat Edin

Lanselot'un tüylerinde 1 ay önce kepek fark ettim. Veterinere sordum ve bana mamasını değiştirmem gerektiğini söyledi. Karışık mama alsam da, bazı kediler de tavuk aromalı mama kepek yapabiliyormuş. Kuzu ya da balık almamı söyledi. 1 aydır kuzu maması kullanıyorum ve kepeği azaldı.

3-İçtiği Suya Dikkat Edin

Lanselot Hanım annem olsun ben olayım, suyun yanında gider ve sürekli miyavlar. Evde uçuşan tozlar suyunun içine girdiği için rahatsız oluyor ve bizden suyunu değiştirmemiz için yardım istiyor. Temiz hayvanlar oldukları için sık sık içtikleri suları da değiştirmelisiniz.

4. Taşıma Çantaları Kediler İçin Uygun Mu?

Ben Lanselot'un veterinere götürürken iki kolumu dışarıda bırakıp öyle eve giriyorum. Artık çok ağır ve taşımaya takatim kalmıyor. Bu yüzden çanta aldım. Çanta ağırlık olarak Lanselot'u taşıyor. Beni de görebiliyor, ben de onu görebiliyorum. Eve yine huzursuz oluyor ama çantaların yan kısmında bulunan cepten patisini tutabiliyorum. Bunu yaptığınız zaman sakinleşiyor. Ama insanları daha net gördüğü için de korkabiliyor. Nefes alır mı derseniz de, delikleri var gayet iyi nefes alabiliyor.



Yorumlar

Popüler Yayınlar